לתרומות לחץ כאן

לשון הרע על רב בית הכנסת

שאלה:

שלום בקהילתינו ב״ה יש הרבה רבנים שהם גם חזנים יראי שמים מעל גיל שלושים ועם ילדים את התפילות של ימים נוראים נוהג רב הקהילה ועוד רב להתפלל ןמדי פעם לתפילת מנחנ או ערבית הם מכבדים את אחד הת"ח שבקהילה אך השנה להפתעת כולם החליט רב הקהילה לכבד בתפילת מנחה את בנו הרווק שרק בן 24 השאלה היא האם מי שאומר לחבירו שהתפלל במנין מבלי לצעוק ולעורר מהומות שהרב נהג שלא כהלכה ועכ״פ יש כאן זילזול בוטה בציבור ובפרט בת"ח הנמצאים בקהילה זה לשון הרע?

תשובה:

ראשית זה ודאי לשון הרע. שנית, זה גם פגיעה בתלמידי חכמים! צריך מאוד מאוד להזהר בכבוד הרב, הן משום הצורך לכבד תלמידי חכמים, והן משום שעל ידי הרהור על מעמדו וסמכותו גורמים להפחית מהשפעתו הטובה על בני הקהילה. ושלישית, אינני בטוח שאתה צודק, יש לדעת מה נימוקיו, וכן יש לרב סמכויות וזכויות מסוימות, ויתכן שהוא רוצה להגביר את השפעתו ושליטתו בקהילה למטרות טובות, הכל לפי הענין. לכן תמיד עדיף שלא לומר כלום, ואם יש שאלה ניתן לגשת לרב ולשאול בדרך של כבוד. לגבי תפילת מנחה פחות הקפידו אגב על הדינים הנ"ל.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. קודם כל יישר כח על האתר הנפלא
    א‎}כאשר פלוני עושה דבר רע לשני אנשים האם אסור להם לדבר כל כך? ומאי שנא הכא שאותו הרב ביזה את כל הציבור כאשר מנהגם הוא להעמיד רק חזנים ת״ח וודאי לא צעירים ב}האם הרב יכול לעשות ככל העולה על רוחו? ישנו חבל דק בין הנהגה תורנית ביד תקיפה לדיקטטור ישנם רבנים שמגזימים וחושבים שהם כל יכול ומנהיגים את קהילתם כמו דיקטטורים עד היום שזה מתפוצץ להם בפנים לענ"ד כאן יש חריגה מהסמכות הרבנית{כבוד תלמידך חביב עליך וכו} ואגב זו לא הפעם הראשונה יש כאן טעות בגישה לאותו הרב ואה"נ שאין לעשות מזה מחלוקת ולספר לאנשים מבחוץ אך כשאדם נפגע מכך מדוע יהיה אסור לו לומר לחבירו שג"כ נפגע ממנו?
    תודה רבה ותזכו למצוות

  2. אפשר להתדיין עם הרב בדין תורה, אפשר לפנות לרב בדרך כבוד לבקש הסברים, אפשר גם לכנס בצורה מכובדת את ועד הקהילה, אבל לא לרכל על הרב. זה לא מועיל רק מזיק.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל