שלום לרב מה הדין עם שכחתי רצה והחליצנו בשבת תשובה האם אני חוזר? ומה דעת הרב עובדיה? אשמח למקור
תשובה:
לא הבנתי למה שבת שובה תהיה שונה משבתות אחרות, שבהן בשתי הסעודות הראשונות חוזרים ובסעודה שלישית לא חוזרים.
שנה טובה ומבורכת.
Din Online
הצטרף לדיון
4 תגובות
הסיבה שהוא שואל דווקא לגבי שבת שובה היא שיש פוסקים כרב נטרונאי גאון שבשבת זו יש לצום, וממילא אין חובת סעודה כבכל שבת. והילקוט יוסף חוכך בזה.
בסימן רצ"א בסעיף קטן ו אומר המשנ"ב אדם ששכח רצה בסעודה שניה לא יחזור
זה מדבר על מי שלא אכל בליל שבת ואוכל ביום עצמו שלוש סעודות, שאז אם שכח רצה אפילו בשניה שבהן אינו חוזר, אבל אם אכול אחת בלילה ושתים ביום, אזי בראשונה של היום חוזר על רצה.
אור לציון ח"ד עמ' עו פסק לחזור כרגיל, משום ששיטת רב נטרונאי שיטה דחויה בפוסקים, ולא חוששים לשיטה דחויה.
עיין במשנ"ב סימן קפ"ח ס"ק יט ובשעה"צ ס"ק טו שמצדד כמו המג"א שלא חוזר.
וראה בהליכות מועד [של הרה"ג אופיר מלכא שליט"א] על יום כיפור עמ' ר' והלאה ובהערות, והוא פוסק בעיקרון שלא צריך לחזור, והחוזר וסומך על האור לציון יש לו על מה שיסמוך.
הסיבה שהוא שואל דווקא לגבי שבת שובה היא שיש פוסקים כרב נטרונאי גאון שבשבת זו יש לצום, וממילא אין חובת סעודה כבכל שבת. והילקוט יוסף חוכך בזה.
בסימן רצ"א בסעיף קטן ו אומר המשנ"ב אדם ששכח רצה בסעודה שניה לא יחזור
זה מדבר על מי שלא אכל בליל שבת ואוכל ביום עצמו שלוש סעודות, שאז אם שכח רצה אפילו בשניה שבהן אינו חוזר, אבל אם אכול אחת בלילה ושתים ביום, אזי בראשונה של היום חוזר על רצה.
אור לציון ח"ד עמ' עו פסק לחזור כרגיל, משום ששיטת רב נטרונאי שיטה דחויה בפוסקים, ולא חוששים לשיטה דחויה.
עיין במשנ"ב סימן קפ"ח ס"ק יט ובשעה"צ ס"ק טו שמצדד כמו המג"א שלא חוזר.
וראה בהליכות מועד [של הרה"ג אופיר מלכא שליט"א] על יום כיפור עמ' ר' והלאה ובהערות, והוא פוסק בעיקרון שלא צריך לחזור, והחוזר וסומך על האור לציון יש לו על מה שיסמוך.
השאר תגובה