שאלה:
שלום ,
שמעתי מהרב יעקב יוסף שליטא שדיבר על מושג
ספק ספיקא דרבנן לחומרא דהיינו הפוך מס״ס מדאוריתא שבו מקלים ומתירים.
שיש ספק להקל אם יש ספק נוסף שמחמיר מחמירים…
אם אפשר להסביר בבקשה מזה ״ספר ספיקא דרבנן לחומרא״?
תשובה:
כוונתו היתה לא בהשוואה לס"ס דאורייתא שהוא לקולא, ברור שלא מחמירים בספק דרבנן יותר מדאורייתא, אלא כוונתו, שלמרות שבספק דרבנן מקילים, אם הספק אינו שקול אלא יש ספק ספיקא להחמיר – שני צדדים להחמיר, אין להקל.
בבקשה הרב יתן דוגמא, או יפרט יותר.
או יפנה אותי למקור.
תודה
ראה משנה למלך בכורות פרק ד ד"ה עוד זאת אחרת.
השאר תגובה