לתרומות לחץ כאן

במה להזהר יותר, דאורייתא או דרבנן?

שאלה:

בס"ד
שלום לכבוד הרב
הגמרא בעירובין כ"א כותבת שצריך להיזהר בדברי סופרים יותר מגברי תורה ורש"י במקום מסביר את הטעם…

ובשדי חמד מערכת א כתב שדבר שאסור מדאורייתא חכמים לא אסרו מטעמם כי מוזהר כבר מדאורייתא

אך ק"ק כי לפי עירובין לעיל יוצא שחכמים צריך כביכול להיזהר יותר א"כ היו אוסרים מטעמם את איוסרי הדאורייתא וכך לגבי הגמ' היינו צריכים להיזהר יותר לא? זה עדיף…

תשובה:

זה הא בהא תליא… מה שיש להזהר בדינים דרבנן יותר מדברי תורה, הוא משום שמחמת שהם קלים יותר אנשים נוטים לזלזל בהם, אבל דברי תורה שאנשים חוששים להם יותר, כי הם חמורים יותר, יש פחות צורך לעשות להם סייגים, כי גם בלי הסייגים יזהרו בהם. ממילא אין מקום לשאלה… הסייגים אינם המטרה, המטרה היא שמירת הדין עצמו, וזה מתקיים בדאורייתא גם בלי אותם סייגים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל