לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

בחור בן 40 שמצא אשה בת גילו שאינה מוכנה עוד ללדת

שאלה:

שלום,

ראובן כבר בן 40 ושנים רבות מנסה למצוא את זיווגו ואינו מצליח. לאחרונה הכיר אישה שכבר הייתה נשואה בעבר, וסוף סוף מצא את אשר חשקה נפשו, ולא רק זאת אלא גם היא רצונה להשתדך עמו. דא עקא שאותה אישה שיש לה כבר כמה ילדים מנישואים ראשונים מצהירה על כך שאין רצונה להביא עוד ילדים לעולם (היא בת 40)

האם מותר לראובן להשתדך עימה? האם זה נחשב שהוא מבטל מצוות 'פרו ורבו' , או שמאחר וכבר שנים רבות מנסה למצוא את זיווגו ואינו מצליח וכעת מצא אישה, האם לכל הפחות יתחתן עימה משום 'לא היות טוב האדם לבדו', וכן שמא אולי לאחר החתונה אותה אישה תסכים לשנות את דעתה, ודברים שרואים מכאן לא רואים משם?

יישר כח

תשובה:

שלום וברכה,

בעקרון אסור לאדם שעדיין לא קיים פריה ורביה לשאת אישה שאינה "בת בנים". כלומר, אינה ראויה ללדת. אישה זו אמנם עדיין ראויה ללדת אבל אינה רוצה בילדים נוספים, וברור שלא ניתן לכפות עליה לאחר הנישואין כאשר היא מצהירה על כך קודם לכן. (אישה משועבדת לילדים עבור בעלה רק מחמת העובדה שעל דעת כך הם נישאו. אולם במקרה שהיא אומרת בפירוש ברור שאינה משועבדת). שהרי היא ודאי אינה מחוייבת.

אולם הסיטואציה שאתה מתאר כאן היא קשה, אדם שכבר הגיע לגיל 40, ממש לא צעיר, ברור שעדיין ישנם שידוכים בגילאים אלו עם נשים שרוצות ילדים, אבל זה ממש לא פשוט למצוא בגיל כזה, ועובדה היא שהוא כבר הגיע לגיל הזה.. ומי יודע אם לא עכשיו אימתי..חלילה שלא יווצר מצב שיעברו עוד כמה שנים. לכן, הלכה למעשה כדאי להתייעץ עם הרב שמכיר אותו, וביחד יקבלו את החלטה הטובה ביותר עבורו.

הרבה הצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל