לתרומות לחץ כאן

חבל בחברו האם חייב לשלם לביטוח בריאות

שאלה:

שלום לרבנים
בצעירותי היה לי מקרה לא נעים עם בחור שהגיע למקום מגורי בזמן סכסוך שהיה לי עם חבירו וקיבלתי אז מידע מאחד התושבים ביישוב שגרם לי להגיע אליו לבית שהשתהה בו וחבלתי בו. אני חושב שאמר לי התושב שהבחור הוא רוצה להחזיר לי על הסכסוך שהיה לי עם חבירו וגם שחבירו נמצא שם, זה היה ממש לפני שנים כך שיכול להיות שהאמירה הייתה כזו או אחרת אבל אני זוכר שסתם כך לא הייתי מגיע לביתו.. זכור לי שביקשתי סליחה אבל חשבתי אולי צריך להשיב לביטוח אם במקרה שיצא לו לשלם עבור החבלה מה עליי לעשות? הייתי במשטרה גם כן על האירוע הזה

תשובה:

שלום וברכה,

חברת הביטוח לא תבעה ממך את התשלום, למרות שידעו מיהו הפוגע, וכן המדיניות של ביטוח בריאות שמטעם הממשלה שלא תובעים את הפוגע, ולכן אינך חייב לשלם לביטוח בריאות של הנפגע.

בהצלחה.

מקורות:

הש"ך סימן רלב ס"ק ב הביא את דברי השלטי גיבורים שמלווה שאין תובע חובו מהלווה, אין הלווה חייב לשלם, שאולי נתן לו המלווה מתנה. והש"ך נשאר בצ"ע על דבריו. ונמצא שלדעת הש"ג אם אין תביעה פטור. ונראה שגם לדעת הש"ך שחולק, דווקא שם שקיבל הלוואה והתחייב להשיב סובר הש"ך שאי התביעה לא מהווה סיבה למחילה. אבל כאן שהביטוח בריאות לא דורש כלל את התשלום מהמזיק, נחשב שמתחילה נתנו מתנה וגם הש"ך יודה שפטור.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל