לתרומות לחץ כאן

נדרתי לשמור שבת

שאלה:

היי כבוד הרב . יש לי שאלה עד היום אני לא מעשנת כי נדרתי נדר ואני שמחה על כך.
היה פעם אחת שאמרתי או נדרתי שאשמור שבת ואם לא יקרה משהו ליקר לי מכל. אבל לא התכוונתי לעשות את זה. זה היה בטעות . אני לא רוצה להרגיש אשמה אם זה יקרה.

תשובה:

שלום וברכה

זה לא יקרה, אין כח במילים שלך לפגוע במישהו, סתם עוון נדרים חמור מאוד. אלא שמלבד זאת יש לדעת, יש אלוקים בשמים, זה ענין לגמרי חד משמעי שאני מבין שאת מודעת לו! אלוקים ציוה על כל היהודים לשמור שבת, זה גם דבר חד משמעי שאין בו ספק בכלל! הוא כתוב באותה תורה שם כתובה פרשת הנדרים! ועוון חילול שבת הוא חמור מאוד, יותר מדיני נדרים, זה גם חד משמעי, וכמו כן השכר הנצחי לשומרי השבת הוא דבר שלא ניתן לשער ולדמיין זה גם חד משמעי. ממילא חובה גמורה וגם זכות עצומה לשמור את השבת ובורא העולם לא מוותר על שם יהודי ויהודיה בענין הזה וזה כולל אותך. ברוכה הבאה לקהל שומרי השבת! הקפידי על כך ותדעי רק טוב.

בהצלחה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה על התשובה . אני מאוד מקווה שבעתיד אוכל לשמור את השבת אני כבר 4 שנים לא מעשנת בשבת וזה מאוד חשוב לי,אני אדם מאוד מאמין,מתפללת 2 פרקים ושמע ישראל . לא התכוונתי לנדר לשמור שבת זה היה בחוסר מחשבה וסתם דיבור של אותו רגע אני יודעת שאסור להגיד סתם בלי להתכוון אבל כך יצא.
    מודה לך שענית לי

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל