לתרומות לחץ כאן

הסרת מזוזות ביציאה מהבית

שאלה:

1. אני עובר דירה ויש לי חיבה מיוחדת למזוזות של הבית כי נכתבו בידי יראי שמיים במיוחד בשבילנו…האם אני רשאי לקחת אותם איתי
2. אני יכול לשים רק מזוזה הכניסה של הבית כדי שאוכל לישון בו…ואחרי כמה ימים לשים נוספות..אנחנו חייבים לפנות את הבית ולא נספיק לקנות לכל הבית

תשובה:

שלום וברכה

אין כל היתר להסיר את המזוזות מהבית הישן אא"כ אתה קובע שם במקומן מזוזות אחרות, הסרת המזוזות היא סכנה. כך שאתה יכול לרכוש מזוזות פשוטות שאינן מהודרות אבל הן כשרות, ולקבוע אותן במקומן. לחילופין, לכם עם מי שבא במקומך לבית שיביא מזוזות, ולהחליף.

אין אפשרות להכניס חפצים לחדר שאין בו מזוזה, כך שכל חדר בבית שבכוונתו להביא לתוכו חפצים חייב להיות בו מזוזה מהרגע הראשון. לא הבנתי את הבעיה לקנות כמה מזוזות, יש הרבה סוחרים יראי שמים שמחזיקים כמות גדולה של מזוזות בידם, שלם וקח… רק תברר שמדובר באנשים יראי שמים ובמזוזות מהודרות. כאמור, אם אתה לא מחליף.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. יישר כח. וכן פסק בשו"ת יבי"א חלק ג חיו"ד סימן יח שאפשר להסיר המזוסות המהודרות ולהניח במקומם מזוזות כשרות. וכתב עוד: שנכון להחליף המזוזות ולשלחם לבדיקה כמה ימים לפני שעוזב. ויש להדגיש לכאורה שבהחלפת המזוזות יש לו לברך על המזוזות הכשרות ששם במקום המהודרות. בברכה, ויקטור בוחניק רחובות.

  2. וע"ע אגרות משה יורה דעה ח"ד סימן מד שלא מעלה ולא מוריד ענין חביבות המזוזות באשר לסופר שכתבן וכו'. ויש להתייחס אליהם כמזוסות מהודרות. ותו לא. בברכה, ויקטור בוחניק רחובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל