לתרומות לחץ כאן

האם במקרה שלי מותר קונדום?

שאלה:

שלום לרב-
קיבלתי הוראה מרופא להפסיק את הגלולות למשך חודש כי יש לי תופעות לוואי מסוכנות להגדרתו. בעלי בצבא וחוזר פעם בשבועיים – טרם הוראת הרופא, לא קיימנו יחסים כי הייתי בנידה ולאחר הוראת הרופא קיבלתי שוב מחזור כי נאלצתי להפסיק את הגלולות (משהו כמו חודש). כעת, לאחר שהפסקתי את הגלולות – לא נוכל לקיים יחסים לעוד חודש וקצת עד שאקבל מחזור חדש והגלולות יתאקלמו בגוף.
ראיתי שיש היתר מאוד מאוד קטן לשימוש זמני בקונדום במקרים חריגים.
אני לא מסוגלת לחשוב על להכניס נרות או כל מיני התקנים גם כי אני נגעלת מזה וגם כי אני אמורה להתחיל גלולות עוד חודש ככה שאין עניין.
כפי שהזכרתי, בעלי בצבא וזה נראה כמו האופציה היחידה שלנו. אני מבינה שמדובר באיסור מאוד מאוד חמור אבל האם שלום בית לא גובר? במיוחד במיוחד כאשר שתינו יודעים שמדובר בשימוש זמני ביותר!

תשובה:

שלום רב,

אני מבין את הקושי והדילמה מה לעשות. אבל ברור שאין שום היתר בודאי לא בסיטואציה הזו.

קבעתם לעצמכם שאתם רוצים לעשות בשלב זה מניעה, אין בעיה בזה. אבל אתם צריכים להבין שזה כרוך רק באופן שיש אופציה לעשות זאת, כלומר, אופציה הלכתית. את לא רוצה נרות, ולא רוצה התקנים ולא משנה מה הסיבה, ועם גלולות את לא מסתדרת, אז אין לך אפשרות לעשות מניעה. תצטרכי להתגמש עם אחת האופציות המותרות. לא שייך לשלול את כל האפשרויות, ולהחליט שאת רוצה מניעה: וממילא אין ברירה רק קונדום, זה איסור חמור ולא שייך להתיר.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל