לתרומות לחץ כאן

כיבוי אור המקרר בשבת

שאלה:

שלום הרב!

יש לנו מקרר של חברת סמסונג (מקפיא למטה). כל שבת אנחנו מרימים את הפלסטיק שמעל המקרר בו נמצאים שני מגנטים ולמעשה זה גורם את כיבוי האור בלי שום ניתוק של חוטי חשמל וכו'.
השבת שכחו להרים את הפלסטיק מבעוד יום ועשו זאת בשבת עצמה. הדבר נעשה כאשר המקרר היה סגור וחיכו זמן רב בכדי שודאי לא יהיה אור,
כמו"כ המנורות במקרר הם 'לד'.
לכן רצינו לדעת האם הדבר היה אסור. ואם יקרה שוב בשבת האם יהיה מותר לעשות זאת?

תשובה:

שלום וברכה

עצם המציאות לא מובנת לי, אין כזה דבר ניתוק אור בלי הפסקת מעגל חשמלי… מה שחשוב יותר לדעת, הוא שהאור במקרר הזה היא הבעיה הקטנה… יש בו אין ספור חיישני טמפרטורה וכו' שמושפעים מכל פתיחה וסגירה שלו, ולכן יש להתקין לו התקן שבת שמנתק בשבת את המקרר מהכרטיס הממוחשב והוא פועל בזמנים קצובים, בענין זה ניתן לפנות למכון משמרת השבת בבני ברק או למכון הטכנולוגי להלכה בירושלים של הרב הלפרין. תוכלו להתייעץ איתם גם בנוגע לשאלה הנ"ל, יש להם את הידע הטכני לשם כך.

בהצלחה רבה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ראשית חשוב לדעת שהשימוש במקרר בשבת ככל שמדובר במקררים החדשים, הוא בעייתי בלי קשר לאור, יש גם חיישנים שמופעלים אוטומטית בכל פתיחה וסגירה ולכן יש צורך בדרך כלל בהתקן שבת. כרגע שאין לכם יכולת לרכוש, תקנו שעון שקע רגיל בחנות טמבור, ותכוונו שבמשך היום או בזמני הסעודות, מתי שחשוב לכם לפתוח את המקרר, הוא לא יפעל, נניח תעשו שבזמן הסעודה אינו פועל ובמשך היום כל שעה הוא מפסיק לרבע שעה וכדומה, וכך תוכלו להוציא ולהכניס דברים בזמן הזה.
    שבת שלום ותהנו בבית.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל