לתרומות לחץ כאן

נדרי מצוה בלב במחשבה

שאלה:

שלום.
יש לי סינון בטלפון. שהוא סינון טוב. הגם שמצאתי שניתן לעקוף אותו-אז סגרתי את הפרצות האלה ע"י סיסמאות שנמצאים אצל אשתי וכו'. כלומר- הטלפון מסונן.
יצא לי כמה פעמים שראיתי פרסומת של סינון, שממותג אולי בתור סינון יותר טוב. (הגם שמהסינון שלי עכשיו מוכח שיכולים להיות פרצות גם בסינונים אלו,).
ואז, קפצה לי מחשבה שאני מקבל על עצמי לעבור לסינון הזה, הגם שבשכל שלי לא הגעתי למסקנה הזאת, (הסינון הזה יותר יקר מהסינון שלי עכשיו, ומצבינו הכספי לא ממש טוב).
אני רוצה להדגיש שגם בסינון שלי עכשיו, עם כל השיפורים במצב הנוכחי, הטלפון מסונן . (לפעמים אני מבקש מאשתי שתפתח את הסיסמאות כדי לסדר משהו בטלפון- ואז אני מחזיר.)
האם המחשבה שקפצה לי היא בגדר נדרי מצווה שמחיייבים במחשבה?

תשובה:

שלום וברכה

אין כאן נדר.

מקורות:

ראשית מה שנקטת כדבר פשוט שנדרי מצוה חלים גם בלב אינו מדוייק, יש בזה מחלוקת גדולה בין הפוסקים, ולדעת רבים הדין הזה קיים רק בנדרי תענית ונדרי צדקה ולא בשאר נדרי מצוה, ראה שערי תשובה סי' תס ומהר"ם שיק או"ח סי' רמט וערוך השלחן סי' רנח סעי' לט ועוד רבים. אמנם בחתם סופר אבהע"ז ח"ב סי' קא חשש שנדר חל גם במחשבה כאשר הוא לדבר מצוה, ואין הבדל בין תענית לשאר מצוות, וכן דעת היעב"ץ בהגהותיו נדרים ח ב, ולכן יש לחשוש לדעה זו.

אלא שכאן מדובר במחשבה לא רצנונית ומושכלת ואין כאן קבלה גמורה והנדר לא חל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל