לתרומות לחץ כאן

טלטול ספר תורה עבור חיילים שיוצאים לאימונים בשטח

שאלה:

אנו קבוצת חיילים דתיים שמבקשים לשאול: כשאנחנו בשטח האימונים האם מותר לנו לטלטל ספר תורה כדי לקרוא בו בשני וחמישי או שמא עדיף לקרוא במנחה כשנגיע לבית הכנסת של הבסיס?

תשובה:

שלום וברכה

אף שהובא בפוסקים שציבור דינו כאדם חשוב שמותר לטלטל עבורו ספר תורה, נראה שהדברים נאמרו בעיקר כשמטלטלים לבית כנסת שאין בו ספר תורה, אבל לטלטל את הספר לשטח, שיהיה שם במקום שאינו מספיק לפי כבודו, וגם הציבור נמצא שם באופן אקראי ומשתנה, אין להקל, בפרט שיכולים לקרוא במנחה. כמובן שהטוב ביותר לדרוש שהתפילה תערך בבסיס לפני היציאה, אם זה אפשרי, אין כל טעם לצאת לשטח לפני תפילה.

בהצלחה רבה!

מקורות:

על כך שציבור דינו כאדם חשוב לענין זה, ראה שו"ת רמ"ץ סי' טז, שו"ת זרע אמת ח"א סי' נז. בביאור הלכה סי' קלה ד"ה אין כתב שמנין אנשים שהם אנוסים מותר לטלטל עבורם ספר תורה, אבל שם מדובר שהם בתוך בית, וגם יהיו מנועים לגמרי מלקרוא [בית האסורים וכדומה] ולא שיכולים לקרוא במנחה. גם לא ברור לי במקרה שלכם אם זה נחשב אונס, שהרי בהחלטה נחושה שלכם לתבוע להתפלל כדין לפני היציאה לאימונים תקבלו מה שמגיע לכם, אלא שזה כרוך באי נעימות וכו', אנחנו לא במצב מלחמה וגם לא בצבא האדום, זה צבא ההגנה לישראל במדינה דמוקרטית עם רבנות צבאית, צבא שמתחייב, וגם חייב מבחינה ערכית, לספק לכם את צרכיכם הדתיים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל