שאלה:
האם כשאני קורא שניים מקרא ואחד תרגום אני צריך לדקדק בניקוד וכוליי כמו בקריאת שמע או שמספיק לקרוא בדקדוק אבל לא להקפיד לבדוק את הניקוד כל מילה כי גם אם יכול להיות שטעיתי זה ספק דרבנן וספק בשניים מקרא ואחד תרגום מיקלים .
האם מי שבקריאת שמע אמר שווא נע במקום נח או להיפך יצא בדיעבד ?
תשובה:
שלום וברכה
בשנים מקרא אין צורך לדקדק כמו בקריאת שמע, כיון שהשנים מקרא ענינו לימוד תורה ואילו שנים מקרא זו "חובת קריאה" וקריאה צריכה להיות מדוקדקת. אמנם ביסוד ושורש העבודה שער שמיני פרק א הפליג מאוד על דבר החיוב על פי סוד לדקדק בקריאה זו גם כן.
האם מי שקרא בניקוד שווא נח במקום שווא נע או להיפך יצא יד קריאת שמע?
בשו"ע סא, כג כתב להקפיד על שוא ונח, אולם להלן סב, א מבואר שבדיעבד גם אם לא דקדק יצא. וראה משנה ברורה שם שהמדקדק בקריאת שמע מצננים לו גיהנום.
השאר תגובה