לתרומות לחץ כאן

פרודה שהתכתבה עם גבר זר – מעשה כיעור?

שאלה:

שלום רב
אני פרודה כשנה בהליכי גירושין, היה לי קשר עם גבר אחר דרך התכתבות בהודעות בלבד, מעולם לא נפגשנו.
הפרוד גילה את ההודעות וטוען שיכול להוכיח שאני בגדתי דרך זה שיראה לבית דין את ההודעות. בהודעות לא היה שום דיבור לא ראוי או מיני, ובכלל מעולם לא נפגשנו. הוא טוען שיכול לגרום לבית דין לאסור עליי ועל הבחור הזה להתחתן בעתיד בזה שיראה שהתכתבנו בהודעות. האם יש אפשרות כזאת בכלל? אשמח לתשובה בהקדם, תודה

תשובה:

שלום רב,

לא. אין אפשרות כזו.

אישה אינה נאסרת לבעלה אלא אם יש עידי כיעור וקול שהיא זינתה. אמנם יש מחלוקת ראשונים בסוגיה וישנם כמה דעות מתי היא נאסרת לבעלה, ומתי היא נאסרת לנטען באופן כללי לנטען היא נאסרת גם ברמה פחותה ממה שנאסרת לבעלה. אבל ללא מעשה כיעור ברור שאינה נאסרת לא לנטען ובודאי לא לבעלה. לכן במקרה שלך שהתכתבות זו למרות שבהחלט היא אינה ראויה, זה עדיין רחוק ממעשה כיעור ולכן אין כל חשש להיאסר לבעל או לנטען. ראה כל שיטות הראשונים בשו"ע אבה"ע סי' יא בבית יוסף ובבית שמואל.

ראה בשו"ת חלקת יעקב אבה"ע סי' א' שדן לגבי אישה שנמצא אצלה התכתבות של חיבה עם גוי שאין זה מעשה כיעור ממש. ורק באופן שניכר מהמכתבים או מההתכתבות שזינתה עימו כתב בשו"ת אבני נזר (אבה"ע סי' לד) שזה נחשב למעשה כיעור. לכן, במקרה שלך, למרות שכאמור, אין זה ראוי, אבל ברור שאין זה נחשב למעשה כיעור. וממילא ברור שאינה נאסרת לבעלה ולא בעתיד לנטען.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל