לתרומות לחץ כאן

פועלים שהזיקו ברכוש המשותף

שאלה:

כבוד הרב שלום רב.
שוכר דירה ביקש מבעל הבית רשות להתקין מזגן בבית על חשבון שוכרי הבית. לאחר קבלת האישור הוזמן טכנאי אשר קדח בטעות בצינור ביוב ראשי של הבניין. לאחר שהשכנים בקומה מתחת התלוננו על הנזילה קראו השוכרים לטכנאי והוא סתם את החור בצורה שלא גרמה למים לנזול עוד. חלפו 4 שנים בעל הבית מכר את הדירה והשוכרים פינו את הדירה ונטלו את המזגן שהתקינו. עם הוצאת המזגן חזרה הבעיה והמים החלו לנזול מהצינור.
רוכש הדירה לא ידע את הנזק שנעשה בצינור של הבניין וכאשר התלוננו השכנים מהקומה למטה כי יש נזילה הזמין אנסטלטור שלא מצא את הבעיה. לאור המטרד הקבוע הזמין השכן מלמטה אנסטלטור שהכניס מצלמה לצינור ואיתר את החור בצינור. האנסטלטור ביצע תיקון רציני וקבוע עם אחריות ארוכת טווח וציין כי התיקון הקודם שנעשה היה ע"י סתימת החור בחומר איטום שלא היה מוצלח כל כך ולא היה אמור להחזיק מעמד זמן רב.
מי אמור לשלם על התיקון שנעשה? השוכר? מוכר הנכס? הרוכש?

תשובה:

שלום וברכה,

השוכר שהביא טכנאי חייב לשאת בהוצאות התיקון. אלא שרוכש הדירה אינו חייב לרדוף אחר השוכר, ויש באפשרותו לתבוע את מוכר הדירה שמכר לו דירה עם מום שהיה נצרך לתיקון. והמוכר יתבע את השוכר. והשוכר אם ירצה יתבע את הטכנאי.

בהצלחה.

מקורות:

ראה שו"ת שערי יושר בשם הגרי"ש אלישיב זצ"ל שדייר שהזמין פועלים ברכוש המשותף, חייב על נזקיהם, אם הפועלים לא מוכנים לשלם בעצמם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל