לתרומות לחץ כאן

האם סבתא שלי גיורת?

שאלה:

שלום רב,
אמא שלי פלטה שסבתא שלה גיורת. ואני ממש לא יודעת אם היא רצינית או צחקה. כי היא לא ממש הייתה מעוניינת לדון על כך. ומאז זה מטריד אותי. אני ממש רוצה לדעת אם באמת סבתא של אמי גיורת. והאם עליי לעשות גיור. כי מי יודע אם הגיור שלה נעשה כהלכה וכו'.
אציין שאני נשואה כבר 4 שנים ליהודי שומר תורה ומצוות. + ילדים.

ואשמח לדעת גם מה זה גיור לחומרא ומה זה גיור רגיל? האם יש כמה סוגים וכו'
תודה מראש!

תשובה:

שלום רב,

מעיקר הדין ודאי שאינך צריכה לחשוש לכך. אתם מוחזקים כיהודים כשרים, ואין אפשרות לערער על חזקה זו. אני מבין שאת לא יודעת לנדב פרטים נוספים. אבל גם אם הסבתא התגיירה עדיין אתם יהודים כשרים לכל דבר. אלא אם כן הגיור לא תפס הלכתית, לדוגמה, אם הגיור נעשה אצל בית דין שאינו כשר לערוך גיור (בעיקר כוונתי לבי"ד רפורמי או קונסרבטיבי). או במקרה שהיא לא שמרה מצוות לאחר הגיור, שאז בעצם חסר בעיקר הגיור. אבל כאמור, מעיקר הדין אינך צריכה לחשוש לכך. לעניות דעתי אם אין לך סיבה לחשוש שמא אכן היא גיורת שהתגיירה שלא כהלכה, לא כדאי להטריד את עצמך או את ילדייך בגיור לחומרא. אולם אם יש בסיס לחשש כזה, יתכן שכדאי לחשוב על גיור לחומרא, במקרה כזה, תוכלי לפנות שוב ולספק יותר פרטים על אופי החשש שלך ואשתדל לסייע לכם.

אגב, היום ניתן לאשש את העובדה הזו (אם היא אכן גיורת או לא) ע"י בדיקה גנטית. יש מכון שנקרא " סימנים " שהם מתמחים בבדיקות יהדות באמצעות דנ"א. בדיקה כזו עשויה לתמוך בעובדה שאכן היא לא ממוצא יהודי, או להיפך, היא יכולה לתמוך בעובדה שהיא יהודיה מלידה.

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה על התשובה!

    אני לא יודעת אם הגיור נעשה כהלכה. אבל כן שמרה מצוות בסיסיות. כגון שבת. וגם זה עבר מדור לדור כך שמבחינה הזו אין לי ספק. אלא אם כן, היא הייתה צריכה לשמור על כל המצוות. כי את זה היא לא עשתה. (כגון מקווה ושאר דינים של רבנן)
    האם עליי לעשות גיור? אני ממש מתוסכלת ומצוברחת מזה. זה כמו להיות בשקר.

    סבתי של אמי כבר לא בחיים, כיצד ניתן לאמת את יהדותה דרך המכון "סימנים"? ולא מצאתי בחיפוש באינטנרט מכון כזה. למי עליי לפנות?
    תודה!

  2. אם היא שמרה שבת אין שום סיבה לחשוש שמא הגיור לא נעשה כהלכה ואת יכולה להיות רגועה.
    לגבי מכון סימנים אשלח לך לאן לפנות למייל באופן פרטי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל