לתרומות לחץ כאן

חנוכת הבית אחרי שנה

שאלה:

שלום כבוד הרב,
אני גר בדירתי קרוב לשנה ועדיין לא עשיתי חנוכת הבית מכיוון שרציתי שזה יהיה לכל הפחות במעמד משפחתי אפילו שבכל מקרה כנראה לא יהיה מניין.
בזמן הקרוב משפחתי אמורה להתכנס בדירתי לשמחת יום הולדת לאחד מבני המשפחה כך שכל המשפחה תהיה ואני רוצה לנצל את ההזדמנות לעשות חנוכת הבית.
שאלותי :
א.האם עדיין ניתן לעשות חנוכת הבית אפילו שעברה כמעט שנה ?
ב. האם אני יכול לברך במעמד זה שהחיינו על הדירה החדשה ?
ג. מה צריך מעמד זה לכלול בכל מקרה ? (כמובן שמזוזות כבר יש מההתחלה)
תודה רבה מראש.

תשובה:

שלום וברכה

אתה יכול לנצל את המעמד הזה לשמחה הנ"ל אבל אין לברך שהחיינו. אם יהיה לך פרי חדש או בגד חדש תוכל לברך עליו ולכוין גם על הדירה [אך גם זה כמובן לא ניתן לעשות לפני ל"ג בעומר, שכן לא מברכים שהחיינו בימים אלו].

במעמד זה למנהג הספרדים קוראים קטעי זוהר מסוימים, ולבני אשכנז אומרים מזמור שיר חנוכת הבית וכו', כדאי לנסות להשיג ספר המרכז אמירה זו.

אבל כל זה אינו מחוייב, העיקר להודות לה' יתברך ולומר דברי תורה כדי שתחשב סעודת מצוה.

בהצלחה רבה וישוב טוב.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה על המענה המהיר !!!

    האם אני מקיים יישוב ארץ ישראל בזה שאני גר בדירתי פה בארץ הקודש ? ואם כן, האם יש עניין לכוון במעמד חנוכת הבית על יישוב ארץ ישראל או שכבר קיימתי המצווה ממתי שהתחלתי לגור בדירתי ואין שום תוספת מבחינת יישוב הארץ בחנוכת הבית ?

  2. בודאי שי מצות ישוב ארץ ישראל, אפילו נטיעת אילן יש בה קיום מצוה זו, לקיום המצוה אין קשר עם חנוכת הבית, אלא שיש שכתבו שמסיבת חנוכת הבית בארץ ישראל היא סעודה של מצוה משום שבמגורים בארץ יש מצוה, ולכן כמו שסעודת נישואין היא סעודת מצוה בגלל שהניושאין הם מצוה, וסעודת ברית מילה היא סעודת מצוה כיון שהברית היא מצוה, כך סעודת חנוכת הבית היא סעודת מצוה כיון שבה חוגגים את קיום מצות המגורים בארץ.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל