לתרומות לחץ כאן

חציצת תפרים בטבילה

שאלה:

שלום וברכה . רציתי לשאול האם תפרים באצבעות הידיים לאשה שהואיל והיא מקפידה עליהם שלא יסורו ממקומם קודם 10 ימים כהוראת הרופא ע״מ שהאצבע במקום החתך תשוב לאיתנה הראשון. האם מותר לה לטבול כך ? ומה הדין אם טבלה בכ״א האם בדיעבד עלתה לה טבילה או שצריכה לחזור בשנית ?

תשובה:

שלום רב

בענין זה אכן נחלקו הדעות, יש אומרים שכיון שאדם מקפיד על המצאות התפרים לצורך איחוי הבשר נחשב הדבר כמיעוט שאינו מקפיד ואינו חוצץ, ויש שהחמירו בזה עד למאוד, ולא הקילו אלא בגבס המצוי זמן מרובה מאוד, לכן המחמיר להמתין להסרת התפרים תבוא עליו ברכת הטוב, והמיקל בזה בשעת הדחק יש לו על מי לסמוך, וכל אחד ידע על פי המצב בביתו כיצד לנהוג בענין זה.

מקורות:

בשו”ת רעק”א סי’ ס כתב, שכל שאדם מקפיד על המצאותו לצורך רפואה נחשב כמיעוט שאינו מקפיד ואינו חוצץ [לא רק בתוך פיו שהוא בית הסתרים אלא אף בגוף], וכן נראה בסדרי טהרה סי’ קצח סקכ”ו, וביסס דבריו על פי שו”ת נודע ביהודה סי’ קלה והזכרון יוסף בענין זה, וכן נראה בשו”ת צמח צדק סי’ קנח ובדברי חיים ח”ה סי’ סה.

אולם, בשו”ת תשובה מאהבה העיד בשם זקני דורו שיש להחמיר בענין זה, ואף אם הסרת התפרים תביא לקרע בבשר, והובאו דבריו בלחם ושמלה שם, וראה כתב סופר סי’ צא שאף שפיקפק בזה לא מלאו ליבו להקל בענין זה. למעשה, אף שרבים וגדולים הקילו וכדלעיל, המנהג להורות בזה שאין להקל אלא במקום שיש חשש שמא מחמת דחיית הטבילה יבואו לידי מכשול חלילה, וכן הורה הגרי”ש אלישיב, אולם כאמור המיקל בזה יש לו על מי לסמוך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל