שאלה:
מה הביאור במה שאיתא ברמ"א (סי' תרצ"ה ס"ג) שרוב הסעודה צריכה להיות ביום, הרי קי"ל לגבי סעודת שלישית שכל שהתחיל לפני שקיעה, שפיר דמי, ואי"צ לאכול עיקר הסעודה ביום. צ"ע בטעם הדבר.
תשובה:
שלום וברכה
בסעודה שלישית כשאכלת כזית פת קיימת את המצוה, כאן הנושא של סעודת פורים הוא השמחה בבשר ויין וכו' וכו', עיקר זמן השמחה הוא בסעודה, אין כל הגיון לקיים כל זאת לאחר יום הפורים… אין כלל שאומר שאם התחלת ביום נחשבת כל אכילתך ביום, אלא שברכת המזון נגררת אחרי ההתחלה.
ערב טוב.