שאלה:
מה הבעיה בנוצרים? הם עובדים את ה' בדרך משלהם זה לא עבודה זרה
תשובה:
שלום רב
יש שרצו ללמוד מדברי הרמ”א באו”ח סו”ס קנו שאין איסור לבני נוח בעבודה זרה בשיתוף, כלומר כאשר הם מאמינים שיש אלוקים אלא שמשתפים איתו כח אחר כמו יש"ו ימ"ש שלדעת יש בו אלוקות עפרא לפומייהו [דבר שליהודי הוא ודאי עבודה זרה לכל דבר], אולם כבר הכריעו הפוסקים שדברי הרמ”א נאמרו רק לגבי שבועה, שאם נשבע באופן זה נחשב הדבר כשבועה בשם ה’, אבל בלי ספק גם לגוי יש בזה איסור גמור של עבודה זרה, ראה פתחי תשובה יו”ד סי’ קמז בשם הנודע ביהודה מעיל צדקה ועוד פוסקים.
אבל גם אנחנו משתפים-את משה רבנו.
חלילה וחס, משה רבינו הוא נביא, לא אלוקות!!! לפעמים נראה לי שאמירת משפטים מקוממים עושה לך ריגוש נעים של הרפתקה, זה בסדר, אבל הזהרי שזה לא יגלוש למשפטים שבעיקרי אמונה!
הוא עלה לשמים וכתוב גם שלא קם כמשה-הוא נביא לא התכוונתי שהוא ה'. למשל אצל המוסלמים יש להם את מוחמד שבו הם מאמינים שה' נגלה אליו. זה מקביל. המוסלמים הם גם מאמינים בה'? הנהג שאני נוסעת איתו הוא כל הזמן אומר לי שכולנו בני אדם וזה לא משנה ערבי הוא יהודי כולנו אלוה-ים ברא והוא כל הזמן מזכיר את ה'
המוסלמים אכן אינם עובדי עבודה זרה, כיון שמוחמד מבחינתם הוא נביא, כמו אצל היהודים [כמובן אנחנו יודעים את האמת שמוחמד היה חולה אפילפסיה], אבל הנוצרים תופסים את ישו אחרת לגמרי.
ניגון מיוחד יש בו איסור שמיעה אני מאד אוהב ניגון שנקרא a v e m a r i a
אסור?
אין איסור לשמוע מנגינה בעלמא בלי מילים, אבל אין להשתמש בה לתפילה בבית הכנסת.
בספר חסידים סי' רלח (מובא במגן-אברהם נג,לא): "וכל שמנגנים בפני עבודה זרה, לא יעשה אותו ניגון לקדוש ברוך הוא". האיסור הוא דווקא לחזנות ולתפילה ומשום שאין להכניס טומאה אל הקודש. אבל מותר לשמוע מנגינות של עבודה זרה למטרה של חולין.
הב"ח (שו"ת הב"ח הישנות סי' קכז) סובר אף הוא כבעל ספר חסידים,:
מה שמזמרים בבית הכנסת בניגונים שמזמרים בהם בבית תפילתם, נראה שאין איסור. אלא דווקא באותם ניגונים המיוחדים לעבודה זרה, מאחר שהוא חוק קבוע לעבודה זרה, כמו מצבה שאסורה גם לקדוש ברוך הוא, מפני שעשאוה גויים חוק לעבודה זרה וכו'. אבל אם אינם ניגונים מיוחדים לע"ז, נראה שאין בזה איסור, דבהאי איכא למימר לא מיניה גמרינן כמש"כ בסנהדרין נו,ב". גם לדבריו דוקא של עבודה זרה אסור ודוקא בתפילה בבית הכנסת.
וראה עוד יביע אומר ח"ו או"ח סי' ז.
תודה אז ניגון עם מילים מותר לשמוע
יש טענה שמעוז צור המנגינה לא קדושה. האם זה נכון
מותר.
אינני יודע.
השאר תגובה