לתרומות לחץ כאן

דירה שנמכרה עם אשורי בניה מי צריך לשלם את הערבויות שלא יחרגו.

 

שאלה

לפני זמן מה קניתי דירה שילמתי על הדירה מחיר יותר יקר ממה שהיא שווה [באופן מוכח , גם ע"ד המוכר] מכיון שהיו לה אישורי בנייה נרחבים שהיו כלולים בחוזה לאחר כמה חודשים מבקש ממני המוכר שאשלם לו את הערבות ששילם על האישורים {משלמים את זה בוועדה המחוזית בשביל שלא יחרגו ואם חורגים זה נגבה קנס} כי הוא לא אחראי איך אני יבנה אמרתי לו אני קניתי את הדירה על דעת זה שיש לה אישורים שלמים ,ואם אני משלם זה רק על הבניה שאני בונה  כלומר הערבות היא חלק מהאישורים,  ולא נאמר לי מעולם שאצטרך לשלם ערבות, ואם הייתי יודע לא הייתי קונה,  כי גם ככה המחיר של הדירה היה יקר מגלל מצבה הרעוע ,  ונכון שזה רק ערבות, אבל עדיין זה הוצאה שאין לי אותה, ויתכן שגם אני יחרוג לא אצטרך לשלם כי מעולם לא אמרו לי את זה והוא מכר לי את הדירה על דעת זה שהוא שילם ערבות.

ב. המציאות היא שעדיין עוד לא התחילו לבנות [ כל השכנים] ואני עדיין עוד לא החלטתי אם לבנות מכיון שאני לא יודע אם השכן מתחתי יבנה וגם כמה זה יעלה לי כי הקבלן עוד לא נתן מחיר ולכן אני גם לא יכול להחליט. ולכן אני אומר ממה נפשך אם אני יבנה אולי אני יהיה אחראי אבל כרגע אני אוחז כמו בחוזה ואני לא אמור לשלם הערבות ונכון שאם הייתי הולך עכשיו להוציא אישורים הייתי משלם על הספק אבל אני קניתי את הדירה על דעת זה שיש לה הכל ולמה שכרגע אשלם

אשמח לקבל תשובה בהקדם

[אם אפשר גם אם פירוט ונימוקים]

תודה רבה

תשובה

הינך חייב לשלם את הערבויות למוכר. כיון שאין הערבויות חלק מאישור הבניה אלא הם חלק מהוצאות הבניה והמוכר התחייב להעמיד לך אישור לבניה, ויש לך אפשרות לבנות מיד וכן הקנס הוא על בניה שאינה חוקית ואינה קשורה כלל לאישור הבניה, על כן הינך חייב להחזיר למוכר את כסף הערבויות.

הרבנים המשיבים:הרב גבריאל לומברד הרב אשר דזימיטרובסקי והרב אברהם בוטרמן

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל