לתרומות לחץ כאן

כשרות אייל אדום אוסטרלי

שאלה:

לכבוד הרב שלום רב
הרב הגאון עמאר שליטא אסר את האייל האדום האוסטרלי בעקבות השיניים למעלה שות שמע שלמה חלק ה .
מה דעתו של כבוד הרב בזה ?
תודה לכבוד תורתו הרמה

תשובה:

שלום וברכה

קטונתי לעמוד במקום שכבר דנו בו ארוכות גדולי הרבנים, למעשה המנהג לחוש בזה לדברי הש"ך והחכמת אדם ועוד שהובאו בתשובה הנ"ל, גם בחיות להקפיד שלא לאכול ממה שאין בו מסורת, וידוע כמה סערה הארץ כמה פעמים בעשרות שנים האחרונות מענין הג'בו, שאף שהוא פרה לכל דבר וענין, מחמת החטוטרת שבגבו חששו לומר שאין בו מסורת, אלא בכה ואלה בכה. כך שודאי יש להמנע מלאכול אייל זה.

יום נעים.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. אחרי בקשת המחילה.
    ידוע שבהסבר דברי הש"ך יש מחלוקת אחרונים, ורבים חלקו על החזו"א (יעויין למשל בדברי מרן הגריא"ה הרצוג זצ"ל בפסקים וכתבים יו"ד)
    וגם הלכה למעשה, רוב ארגוני הכשרות מכשירים פרות המוכלאות עם ז'בו (ששם זה עוד יותר קל מכו"כ טעמים, ויעויין בשו"ת שבט הלוי שדן בזה)

  2. בס"ד
    אינני יודע על מה הסתמכתם בקביעה שיש מנהג כזה של יראי השם, ומתי התחיל מנהג זה

    שנית, גם החכמ"א שהבין בש"ך שיש כזה מנהג, לא אמר שיש בזה שום איסור, וכמה נדחקו בטעמו (ולע"ד החמ"א עצמו ג"כ מפרש הש"ך רק בחיה ולא בבהמה, ואכמ"ל) עד שבא החזו"א ונתן אילו טעמים מדוע יש טעם למנהג זה
    ולומר שירא ה' אוכל רק במסורת אינו נכון לדעתי, אלא מקום שנהגו – חייבים לנהוג איסור (אם יש מקום כזה) ובמקום שלא נהגו – אין התחלה לחשש איסור, לדעת מחמירים עצמם. ואינו נוגע כלל למחלוקות בעיקר ההלכה, ששיך לומר הלכה כמיקל, ויראי השם חוששים להחמיר, כיון ששם האוסר אוסר מדינא

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל