לתרומות לחץ כאן

אינטרנט מסונן חלקית

שאלה:

שלום להרב,

שאלה: ידיד אברך סיפר שאופן שהוא ואשתו משתמשים במחשב ובטלפונים "חכמים" (סמארטפון) הוא כזה:

-שמו תכנה שכל אתרים שנכנסים יגיע לדוא"ל של זולתו באופן של רשימה ואם יכנס לאתר לא הגון חלילה לו בלילה או לה מה יסביר על זה, ומפני יראה ובושה לא ישתמשו באופן לא נכונה.

ואם זוכר נכון שמו פילטר חינם פשוט שמכסה דברים כבדים כמו פורנוגרפיה, אולם דברים אסורים כמו תמונת אשה בין צנוע או לא לא יכסה – כך נראה שהבנתי אותו, וסיפר שאינו נכנס לאתרים רעים ואין "להחמיר" לאסור לגמרי אפשרות להיכנס ל אתרים רעים כי לא שייך לו להיכנס לזה ורצה להתיר לעצמו שימוש כזה בדימיון חלש שכשאדם יוצא ברחוב מה אשמתו אם יופיע בחורה חצי ערומה כמו שלובשות כאן בקייץ, או שגם בחיים לא שמים אדם בתוך בור שאי אפשר לו ללכת למקומות אחרים ויש לו אפשרות לעשות דבר אסור, ולא עושה כיון שלומד תורה ומסובב בצדיקים ושכנים טובים, וכך מקל בשימוש מכשירים.

מ"מ אמרתי שאין כן הדבר לפי עניות דעתי שחשו מאוד גדולי דור בכל דברים אלו ויש דרך אחרינא להשתמש בהיתר אם יש לו צורך בלי לדאוג כלל, וגם יש לחוש לבנים וקטנים קרוב משפחה שיכול להשתמש במכשירים אלו באופן אסור.

מ"מ אשמח לשמוע חות דעת על דעת אברך זה.

גם שאל אחד אם מספיק לשים פילטר שמכסה כל דברים ממש גרועים אולם התמונות לא, וגבי תמונות שימש בדפדפן עם רכיב תוכנה המתחבר לתוכנת-אם ומרחיב את אפשרויות הפעולה שלה (PLUG IN) שמכסה את התמונות אולם אם הוא ירצה לראות אותם וילחץ עליהם יופיעו, ובבירת מחדל שליהם לא מופיע אלא אם הוא רוצה, והטעם לשימוש בזה כי הוא בחינם. האם זה טוב מספיק או לא?

לפע"ד מוטב לשלם לתכנות שמכוסות את הכל ולא להיכנס לדאגה.

ברכה והצלחה

תשובה:

ברור שאלו שטויות של ממש ואסור להשתמש בטלפון הזה כפי שהוא נוהג, לדעתי הוא ממש משחק עם הרוחניות שלו, כיון שהאינטרנט הזה כל כך מושך אנשים שהוא פשוט עלול להגרר בלי לשם לב ולרדת מכל מעלותיו הרוחניות וחבל.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. רק תיקון במקום המילה עלול להגרר הייתי אומר שהוא כבר ניגרר משום שכל ההסברים האלו טיפשים והוא אפ"י לא שם לב שאין בזה דברי טעם ( כולל הסיבה שזה בחינם וכ"ו מוטב לשלם כמה שקלים ויש סינון כמו אתרוג או נתיב וכ"ו )

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל