לתרומות לחץ כאן

יין ויאנג – חטא עץ הדעת

שאלה:

אני שמעתי הרצאה של הרב יצחק פנגר,בה הוא מציג את הדברים הדומים בין הקבלה לבודהיזם (כדי שהצופים יבינו את שורשי הדברים וכו'). אני התחלתי לחשוב-"אם השורש של הבודהיזם זה מהקבלה-האם יש קשר ליין ויאנג?" והעלתי במוחי השערה,שהסמל "יין ויאנג" הוא למעשה המצב שהעולם היה בו,לאחר עץ הדעת (שאז הקדושה והטומאה התערבבו). מה דעתכם?

תשובה:

שלום וברכה

אני אומר שוב, שאינני יודע מה גורם לך להתעניין בכל עבודה זרה שקיימת בעולם… העולם הרוחני שלנו מלא בכזה עושר עצום, מה יש לך לחפש ולתור אחר בורות חרבים?!

על כל פנים המשמעות של העולם לאחר עץ הדעת היא הרבה יותר מהניגודיות שמתארת אותה פלוסופיה שאינה מהמקורות שלנו… ראה בהרחבה במאמר החכמה לרמלח"ל מה שכתב בענין זה, ובס' מורה נבוכים לרמב"ם, מה לך לחפש במקומות אחרים הגדרות בומבסטיות חסרות עומק?

ההבנה הבסיסית של מה שהיה שם, הוא ביחס לאדם עצמו ונשמתו, שאם עד לאותו החטא האדם כולו היה זך לגמרי נקי וצדיק, והרע שהיה בעולם מוגדר היה כשקר שאין לו קיום, הרי שהוא קלקל עצמו בכך שחטא, והרע נהיה חלק מאישיותו ברמה מסוימת, והפך משקר ל"רע". הדבר הזה הוא עדיין חיצוני לאדם לגמרי ובשעה שקיבלו ישראל תורה בהר סיני פסקה זוהמתם וחזרו להיות כמו אדם הראשון לפנ י החטא. כלומר אף פעם התערובת הזו אינה ממש אמיתית, והרע אינו מציאות שורשית. לאחר שחטאו בעגל שוב חזרו למצבם הקודם, ולעתיד לבוא תטהר נשמתם לגמרי. הרבה יש להאריך זבה אך זה הוא הבסיס.

התורה שלנו מלאה עומק והרחבה בלי סוף, העמק בה ותמצא רק טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל