לתרומות לחץ כאן

איסור פסיקה בהזמנת מוצרים באינטרנט (או בטלפון) וקבלתם לאחר זמן

שאלה:

איסור פסיקה בהזמנת מוצרים באינטרנט וקבלתם לאחר זמן:
בהרבה מאוד מקרים של רכישת מוצרים באינטרנט, קניית המוצר ע"י הלקוח איננה מהחברה שמייצרת את המוצר אלא מעסק משווק. כגון קניית מוצרים באתר 'אמאזון' וכדומה.
הנוהל הוא שהרוכש מזמין את המוצר מאתר המשווק ומוסר פרטי כרטיס האשראי שלו בזמן ההזמנה, ואז המשווק מזמין את המוצר מהיצרן ושולח אותו לקונה.
זמן ההמתנה בין התשלום לקבלת המוצר יכול לנוע בין שבוע עד לכמה שבועות.
במקרה שבעלי עסק המשווק (בעלי האתר) הם יהודים ((מה שאינו כן באתר אמזון) האם יהיה חשש של איסור פסיקה בכל רכישה כזו דרך האינטרנט?
בהרבה מקרים אין אפשרות לדעת אם יש אפילו אחד מהמוצר שהוזמן ברשותו של עסק המשווק בזמן ההזמנה, כך שאין להתיר משום 'יש לו' – וכן אין להתיר משום היתר של 'יצא השער' כיון שבהרבה מקרים הרכישה נעשית על ידי בירור מוקדם של השוואת מחירים -כך שהמחיר באתר שנקנה בו לבסוף הוא הזול מכל משווק אחר.
בדומה לזה יש לשאול בכל רכישה מחברה דרך הטלפון שמזמינים מוצר מחברה והם שולחים את המוצר ללקוח אחרי שבוע שועיים כאשר התשלום נעשית בזמן ההזמנה, ואין אפשרות לברר אם יש להם את המוצר כעת במלאי.
האם בכל רכישה בהזמנה יהיה חשש של פסיקה, גם כשאין שום אפשרות לשלם בזמן קבלת המוצר אלא אך ורק בזמן ההזמנה.
אבקש מהרב המשיב פירוט מקורות לנימוקי התשובה אם יש כאלה.
תודה

תשובה:

שלום וברכה,

נכונים דבריך. אם לא ניתן לשלם בתשלום מאוחר, אלא דורש את התשלום עכשיו. ואין למשווק את המוצר, והמוצר נמכר בהוזלה ממחיר השוק. והמשווק יהודי, אסור להזמין.

בהצלחה.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל