לתרומות לחץ כאן

חזרה מבית חולים על ידי גוי

שאלה:

מה הבעיה שחולה שסיים את טיפולו יחזור עם אמבולנס שבדיוק חוזר מהבי"ח לביתו של החולה הרי זה שעולה החולה לאוטו זה לא מבעיר יותר בגלל שעלה שלאמבולנס מחזיק משא כבד יותר כדי שיבעיר יותר? בשש"כ סי מ הלכה נג פסק שמותר לולה משתחרר לחזור לביתו על ידי גוי בתנאי שאין לו מקום להיות בביה"ח וכן שמקום הימצאו אמור להיות בתוך התחום אני שואל הרי קימ"ל חולה שאין בו סכנה עושין לו צרכיו ע"י גוי א"כ למה התנאים אם יש לו מקום בביה"ח וכן בתוך התחום? 3 סי ט סע ו בבאר הגולה צינו לר"ת במנחות מ אבל איזה תוספות מירי?4 הסרטים שיהוי שיש על חולה לזהות שעשוי מתיק טק שאי אפשר לפתוח מה הסברא שמותר לעשות זאת בשבת למה לא ניחשב קשר של קימא? 5 לפעמים אישתי מספרת לי לשון הרע על חברותיה ומספרת לי כדי לפרוק מעליה את העצבים מהם אם אני יגער בה זה לא יהיה טוב האם מותר בלב לא לקבל ולעשות כאילו אני מקבל אשמח למקורות תודה רבה על הסבלנות!

תשובה:

שלום וברכה

  1. ברור שגם על ידי גוי שבין כך נוסע יש בכך זילותא דשבת, וכן אם יעשה אפילו עצירה אחת למען החולה, יש כאן הנאה ממעשה שבת של גוי עבור הישראל. מה ששאלת מכך שעושים צרכי חולה לא הבנתי, כאן אין לו כל צורך רפואי לחזור הביתה, ויש לו מקום בבית חולים, סתם נחמד לו יותר לחזור [בחולה שיש בו סכנה נחלקו בזה הדעות, אם עושים הכל ומשום שגם יש יתובי דעתיה, אבל לא בחולה שאין בו סכנה].
  2. יציאה חוץ לתחום זה לא הפעולה של הגוי אלא של היהודי…
  3. סרט עם כפתור נלחץ או אזיקון הביא בשש"כ פרק מ סעי' לב מהגרי"ש אלישיב שמותר להשתמש בו בשבת, אף שלא ניתן לפותחו כיון שאינו נעשה באופן של קשר.
  4. גם לבני זוג אסור לספר רע על אחרים. יש שציינו על כך את הפסוק במיכה פרק ז: “משוכבת חיקך שמר פתחי פיך”…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל