לתרומות לחץ כאן

רכש מכשיר של דפוס יד שניה והתקלקל

שאלה:

שלום וברכה.
רכשתי בית דפוס עם כל המכונות.
לאחר הרכישה התברר שאחת המכונות ממש ישנה וכל פעם נצרך תיקון אחר, פעם 500 ש"ח ופעם 800 ש"ח. עם זה הסתדרתי.
אבל כעת, לאחר כמה חודשים התקלקלה בצורה קיצונית ועלות התיקון הוא למעלה מ-20,000 ש"ח
מי אמור לישא בהוצאות האלו – הרוכש או המוכר. הרוכש טוען שזה מיקח טעות כי אילו היה יודע שהמכונה במצב כזה מקרטע – לא היה מוכן לשלם אלא לפחות חמי מחיר משווייה.
יורנו המורה ושכמ"ה

תשובה:

שלום וברכה,

קנה רכב או מכשיר יד שניה, אם גילה שחסר פריט ברכב, או שהתגלה שבשעת המכירה היה קלקול שלא נודע, נחשב למקח טעות, וזכותו של הקונה לבטל את המקח. אבל אם לא גילו מום קדום, אלא אחר הרכישה התקלקל או הושבת לחלוטין, לא ניתן לבטל בטענת מום במקח, או בטענת אונאה, כשנרכש כיד שניה.

בהצלחה.

נימוקים:

טענת ביטול מקח ברכישת חפצים של מכונאות, אם התקלקל אחר המכירה לא ניתן לבטל. היות ומודעים לכך שברכישת מכשיר אלקטורני יד שניה יש סיכון כמה זמן ימשיך לעבוד, ואין הבטחה על תוחלת החיים של המכונה. אלא שאם התגלה שהקלקול היה קיים בשעת המכירה שייך לטעון מקח טעות

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אבל הקונה טוען שניצלו את תמימותו בתחום המכונות, ואמרו לו שיש ציוד טוב והכל בסדר. אם היה יודע מראש שתוחלת החיים נמוכה [בכל זאת יש הבדל בין "יד שניה" לבין "עומדת למות"…] לא היה מוכן לשלם עליה את הסכום המבוקש אלא הרבה פחות אם בכלל. יש ממש בטענה זו?

  2. שלום רב,
    אם הטכנאי מעיד שהמכונה הייתה עומדת למות, נחשב מקח טעות. אבל אם לא היה כל מום, ועכשיו התקלקלה המכונה, והקונה יודע שהמכונה ישנה, אינו נחשב מקח טעות, מאחר וכל קונה מכונה יד שניה מוטל בספק אם המכונה תשרת אותו לאורך זמן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל