לתרומות לחץ כאן

מה לעשות עם הבעל שאינו מקפיד על שמירת שבת

שאלה:

שלום כבוד הרב
כבר פעמיים בעלי יצא יום שישי למצוות כיבוד הורים ולהביא את הוריו הזקנים אלינו לשבת. אלא שבפעם הראשונה הגיע חצי שעה אחרי כניסת שבת. (כולל העשרים דקות) בפעם השניה הבטיח לצאת בשתיים וכמובן איחר שוב בחצי שעה. בני בן ה15 היה עימו וכשניסה לזרז חטף צעקות.
מה עליי לעשות בפעם הבאה שזה יקרה? עד כמה מחובתי להוכיח?
קשה לי עם חילול שבת,האוירה שנוצרת אחכ,המסר לילדים והלחץ הגדול בעת הדלקת נרות.
האם עליי לאסור עליו לצאת?(לא שהוא יקשיב לי) לנדנד כל חצי שעה? לקבלו כך?
אשמח לעזרה.

תשובה:

שלום רב,

אולי ננסה לחשוב ביחד מה לעשות. את אומרת שאם תאמרי לו לא לצאת הוא לא יקשיב לך. אם כך אז אני מניח שאם תנדנדי לו כל חצי שעה – משהו טוב לא יצא מזה… כלומר, המצב העכשיוי לפחות בנתיים בכל מקרה ישאר.

את כותבת שמאד מפריע לך המסר שהוא מנחיל לילדים, כלומר, חוסר האיכפתיות מחילול שבת. נכון, את צודקת, זה מסר מאד גרוע. אבל האם במקרה שתנדנדי לו ואפילו אם בגלל זה הוא יזדרז, ישתנה משהו מהמסר השלילי? לא! הילדים יקלטו והם קולטים מאד מהר שלאבא לא איכפת כלום, רק האמא מסכן מנדנדת לו אז אין לו הרבה ברירה…

לכן מה שיש לך לעשות לעניות דעתי במצב הנוכחי תעזבי אותו, ממילא האישה אינה מחוייבת בחינוכו של הבעל. תכבדי אותו כמו שהוא תקבלי אותו בסבר פנים יפות עם ברכת שבת שלום, שיראה איזה אישה נפלאה ורגועה יש לו בשבת.. נכון, זה משש לו קל בשלב הראשון כשהוא יורק לך בפרצוף. אבל אני מניח שזה ישפיע עליו ועל הילדים באופן חיובי לאורך זמן.

שנה טובה ורוב נחת

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל