לתרומות לחץ כאן

האם אני אמורה לספר לרוכשים הפוטנציאלים על התקלות שיש בבית?

שאלה:

אני בתהליך מכירת בית. אם אני מאפשרת לקונים להסתובב בבית באופן חופשי והם לא שואלים שאלות נוספות, האם אני חייבת 'להתנדב' לדווח להם על תקלות בבית?

תשובה:

שלום רב,

בהחלט הם מצפים ממך להיות אמתית ולדווח להם על תקלות. נכון שבדברים הזניחים אין צורך לדווח. אבל בדברים המשמעותיים יותר בודאי שכן.

מקורות:

ראה ברא"ש (חולין פ"ג סי' לד) שהביא מחלוקת ראשונים במוכר בהמה ונמצאו בו סירכא האם זה מקח טעות או לא. והרמב"ן הביא ראיה לשיטתו ממוכר עבד ונמצא גנב או קוביובטוס, ואין כאן המקום להרחיב, אולם הרא"ש דוחה את ראיית הרמב"ן וכתב כך: "דשאני התם שהמוכר מכיר במומי השור והעבד ועל זה סמך הלוקח ולא מתנה משום דשארית ישראל לא יעשו עולה ולא יאנהו במקחו. אבל בדבר שאין המוכר יודע כמו שהלוקח אין יודע בעי ליה ללוקח לאתנויי במידי דשכיח ומדלא אתני אחולי אחיל וקנה כדרך כל לוקחי בהמות שאינם נמנעין מלקנות בשביל ספק טריפות". כלומר, במקרה שהמוכר אמור לדעת בדיוק כמו הקונה (סירחא בבהמה), אין טענת מקח טעות בזה, כי הקונה אינו מצפה שהמוכר יאמר לו משום שגם הוא אינו יודע. אולם במוצר שהמוכר מודע היטב למומים שיש לו, הקונה מצפה שהמוכר יאמר לו משום הפסוק: "שארית ישראל לא יעשו עוולה"!

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל