שאלה:
אני מעוניין לעלות להר הבית למקומות המותרים.
אני יודע בוודאות היכן זה לא מקום המקדש, ואני רוצה לעלות ללא מנעלים ואחרי מקוה כדין ללא חציצה
מה דעת הרבנים בזה?
תשובה:
שלום וברכה
בשום אופן אין לעלות, ויש להשמע להנחיות גדולי וחכמי התורה בכל הדורות בענין זה, הן מהצד "החרדי" כמו הגרא"מ שך בעל הקהילות יעקב הגרי"ש אלישיב הגרש"ז אויערבך הגר"ע יוסף ועוד ועוד, והן מהצד "הדתי לאומי" כמו מועצת הרבנות הראשית לדורותיה, הגראי"ה קוק, הגר"א כהנא שפירא הגר"מ אליהו ועוד ועוד רבים. העולה להר הבית מכשיל המוני יהודים אחרים בעליה שלא כדין, בכך שהוא מראה להם דרך, ובכך שהוא מצריך אותם לאבטח אותו, כמו כן גדולי הדורות אמרו שעם כל ידיעותינו עדיין יש לחשוש שאיננו בקיאים והם היו חכמים משנינו יחד… וכן זה מעורר את שנאת המוסלמים וגורם לשפיכת דם יהודי.
ראה כאן באתר עוד הרבה תשובות בענין זה עם הרבה תגובות וכו'…
מהרב קוק זה לא ראיה כי לא ידעו את הגבולות שהרב גורן עשה על פי כל החומרות
אני לא מכיר מכל פוסקי ההלכה המובהקים והמקובלים על ציבור תלמידי החכמים, אפילו אחד שהתיר לעלות להר הבית.
שריכם על הסבלנות הרב גורן והרב דב ליאור לא נחשבים פוסקים מובהקים? תודה רבה
בהלכה אנחנו מכירים את המושג יחיד ורבים הלכה כרבים. כמו כן יש תחושה שיש שעירבו בשיקולים ההלכתיים שיקולים לאומיים.
השאר תגובה