לתרומות לחץ כאן

קשר מעורער בין אבא לילדיו שחזרו בתשובה

שאלה:

בס"ד

שלום.

אנו זוג חוזרים בתשובה,
אם האשה נפטרה כשהיא הייתה בגיל 14 לערך, ז"ל.
אב האשה בגד באשתו מספר פעמים קודם מותה…
כיום הוא חי באיסור עם אשה ללא נישואין.
למרות שאנחנו ממש חרדים לדבר ה' והוכחנו אותו על כך מספר פעמים האב רוצה למות עם חטאו ובחטאו ואף להכשיל אותנו ואת ילדינו לשארית ימיו בהצקה בלתי פוסקת לאורחות חיי האשה שכביכול בגללי היא חזרה בתשובה (למרות שבמציאות זה הפוך לחלוטין!) עד כדי כך שיש בליבו שנאה אליי, וזה הגיע למצב שמפריע לו לבוא אל ביתינו ולשמוע דברי תורה, ובאמת שלא הרבה, שורף לו וניתן להבין מדוע.
בחתונה שדאגתי שתהיה בנפרד לחלוטין הוא עמד בכניסה לאולם עם בת זוגו והייתי בשוק ממש!!!
אחי חרדי ושאל אותי מי זו והתחלתי להתבלבל…
חששתי מזה שאני נכנס למעגל משפחתי שכזה, תיארתי לעצמי שחטאם יחד לא ימשך זמן רב.
טעיתי מסתבר, כיום בני בן חמש, ובפעם האחרונה שביקרנו את אחיה של האשה האבא הפתיעה עם בת זוגו. מצאתי את בני יושב לצידה כשהיא בבגדי שחץ ופריצות ומדבר איתה והייתי מזועזע לחלוטין שכן אני מהרגע שהיא הגיע התחבאתי בצד מאחורי אשתי בכדי שלא לראות אותה ולא לשבת במעורב.

1- מה עושים במצב כזה בבחינת ישיבה מעורכת שכן היא לא אשתו ולא כלום, אלא אסופית מהשוק שהביא, ולא דומה לגיסה שגם שם אם הגיע למצב של ישיבה מסביב לשולחן אני תמיד דואג שלא נשב במעורב אלא בצדדים השונים של השולחן ללא קרבה.
אך זו האסופית מגיי משום מקום, לא היא ולא בן זוגה אב האשה מתייחסים לדברנו, הם מבוגרים העושים ככל העולה על רוחם, אפילו מעשנת ליד הילד באופן בוטה ומכוער. הייתי מוכן להישרף במקום באותם רגעים.
על-כן, איך מתנתקים מהטומאה הזאת? פחד חיי שילדיי יגיעו לשלב שסבא שלהם חי כמו עשיו הרשע, פחד חיי שמה ילמדו ממנו חס ושלום.
איך מתמודדים עם האבא שמציף אותנו בישיבה מעורבת ע"י בת זוגו? האסורה לי ולילדים שלי לחלוטין!
2- ידוע שאם האשה ז"ל ממש רצתה להתגרש מאביה, אך המחלה עיקבה את הנושא שהגיע לבית הדין, ולבסוף היא נפטרה ללא גט.
ידוע בודאות שהיא חפצה בגט, שכן היא דאגה שהאב לא ישוב לביתם, לא יבקר אותה, ולא יהיה לצידה בזמן מותה. אחים של האישה מנעו ממנו לשבת איתם שבעה, ועד היום המצב כך שהילדים והדודים עושים אזכרה לאם בעצמם והאבא לא איתם.
עקב חטאיו בידוע שצער הוא לזו אשתו הקשורה בו עדיין לראות את מעשיו כאן בארץ ולסבול מחטאותיו, האשה ז"ל בוכה המון לילדים בחלומותיהם ומראה להם שהיא סובלת בקברה, טובעת וכו'…

האם יש דרך לנתק ביניהם מעבר למה שהמוות כבר עשה? כי מדהים הוא שהאב אומר לילדים שהוא אהב ואוהב את אמא שלהם שגם לאחר פטירתה הוא לא דאג להם באופן אישי וכך עד היום.

אם יש דרך לתת גט לאחר המוות להפריד הנשמות לנצח נשמח לשמוע עליה.

בתודה,
ובתפילה שנזכה לחזור בתשובה באמת.

תשובה:

שלום רב,

קראתי את מה שאתה כותב פעמים שלוש ואני תוהה כיצד הדברים התגלגלו למצב הזה.

ג. ראשית אתה כותב: "הוכחנו אותו על כך מספר פעמים האב רוצה למות עם חטאו ובחטאו ואף להכשיל אותנו ואת ילדינו לשארית ימיו בהצקה בלתי פוסקת לאורחות חיי האשה שכביכול בגללי היא חזרה בתשובה". אז הבט ידידי, אתה נוהג באופן שגוי לגמרי.  זה לא תפקידך ל"הוכיח" את חמיך על מעשיו. אתה כותב שאתה חוזר בתשובה, כלומר, ההורים שלך ככל הנראה אינם דתיים, האם הוכחת את אביך או את אמך על חילול שבת שזה חמור יותר מאישה ללא נישואין?!

ברור מדוע הוא לא אוהב לבוא לבית שלך לשמוע ממך דברי תורה. משום שדברי תורה שלך לא מתפרשים אצלו בנעימותם, אלא בסגנון של תוכחה המכוונת אליו. גם אם זה ממש לא נכון, אבל כך הוא מרגיש, וחבל.

ב. לא הבנתי מה חטאו שעמד כך בפתח האולם של החתונה שלך. נער הייתי ועדיין לא זקנתי אבל בהרבה חתונות נפרדות ובפרט במקומות שהמוזמנים הם לא דתיים, ניתן לראות זוגות שיעמדו בפתח. העובדה שהוא לא נשוי איתה אלא חי איתה כזוג נשוי לא צריך להיות עניינך, זה כואב אבל לא מוטל עליך לעסוק בזה.

ג. אתה כותב כאן הרבה על חיי הנישואין שלו עם אשתו ע"ה. אני רוצה לומר לך שאשתך כבתו החייבת בכיבוד אב ואם כלומר, אב בדיוק כמו האם! לא צריכה לעסוק במריבות שהיו ביניהם, גם בגלל שהיא לא יודעת מי אשם במה, ובכלל זו שגיאה לילדים לעסוק בעניני ההורים, התוצאה שאתה מציג כאן אינה בהכרח התמונה האמיתית שזאת לא ניתן לדעת. אבל הרבה מעבר לזה, הילדים לא צריכים לעסוק במריבות של ההורים נקודה! לצערי אתה גורם לאשתך לעבור על איסור דאורייתא של כיבוד אב שחייבים לכבדו גם אם הוא אשם במריבה שהיתה בינו לבין אשתו.

ד. לגבי שאלתך כיצד לחנך את הילדים שלך, שלא יפגשו עם חברתו של הסבא שלהם שהיא לבושה בלבוש שאינו צנוע. זו שאלה רצינית ובשאלה זו מתלבטים הרבה מהחוזרים בתשובה, (אני לא יודע מה המצב במשפחה שלך, יתכן שהתלבטות זו קיימת גם בחלק זה של המשפחה). אבל ברור שאם היה כבוד הדדי ביניהם, חלק מהשאלות היו נפתרות מאליהן.

אני מתנצל אם אני נשמע כ"לוקח צד מסויים", מה שכמובן לא נכון, אבל התחושה שלי שאתם נסחפים למערבולת של מריבות (ולתסבוכת של מצוות כיבוד אב) בלי כל סיבה ממשית.
הרבה הצלחה ורוב נחת מהילדים!

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. תיארתי לעצמי את תגובתך.
    א- מסקנתך שגויה לחלוטין. אני לא מבין איך הגעת לאבי? איך הגעת לזה שהוכחתי את אביה? הוכחנו בעל ואשה הם אחד אז האשה שוחחה איתו על כך לטובתו ולטובת כולם, לדבריך אסור להוכיח. ובמקרה גם הוכחתי את אבי בעדינות ובחסדי ה' הוא זכה אם כי מעט מאוד לחזור לדרך הישר ולהוציא את המסך הטמא מהסלון. אז איך אני בדיוק מציק לו? אתה יודע איך? שאני לא חי וחופשי כמותם אז זה מציק להם, שאני לא מגיע לשבתות כי שום דבר לא כשר ולא רוצים גם לשנות אז זה מציק, שביום העצמאות אנחנו באבל והוא מצפה שכל המשפחה ירדפו אחריו לטיולים ובילויים אז זה מציק לו, היהדות שלנו והחזרה בתשובה שלנו מציקה לו מעצמה מבלי שנעשה דבר כי הוא אוהב שמכבדים אותו ומשמחים לו את החיים.
    איך אתה מגיע לנקודות כאלה ומדוע אני צריך לענות לך עליהם? אל תחזור בתשובה זה מציק לחילונים! נראה שגם לך אני מציק, ואני מבין גם מדוע…
    בנוגע לדברי התורה אני לא מדבר אליו בכלל! ציינתי שאני לומד ומעט, הנה ציטוט: "שמפריע לו לבוא אל ביתינו ולשמוע דברי תורה, ובאמת שלא הרבה" אני לומד ומדבר עם אשתי או עם ילדיי או עם עצמי ובשקט מאוד, הוא שומע שאני לומד תורה אבל הוא בכלל מתלונן מדוע אני לא משוחח איתו כמו כל בן אדם! משמע מדוע אני לא מדבר איתו את אהבת חייו והיא לשון הרע ורכילות!!! אתה לא מכיר את הבן אדם בכלל, אז איך אתה מגיע למצב כזה שאתה עכשיו מוציא עליי דיבה ולשון הרע ורכילות? ועוד בציבור? משהו לא בסדר אצלך איך שזה נראה… אתה רוצה לאבד את העולם הבא שלך? כי אם זה אצלי אז יש גם מסביב.
    אז אני לא הוכחתי אותו אישית, אותך אני מוכיח עכשיו אחרי סיפור עבר שיש לי איתך על שאתה מתיר לאנשים לאכול בשר, כל זה הוא רק בשביל להיכנס איתך בדברים ולהראות לך את הליקויים שלך.
    מי שפוגם באכילה שיודעים הוא שגם בפה הוא פוגם!!! הנה ראה כמה פגמים הבשר מייצר לך!!!
    ב- לא ברור לך גם איך אפשר לפגום בעיניים כשעומדת בכניסה לאירוע צנוע אישה לא צנועה?!
    לא ברור לך איך זה פוגע בי אישית ובאלו שחפצו לשמור את עיניהם?! אתה לא נפגע מכלום…
    אתה ציוני במקרה? כי נשמע מדבריך שאתה ממש כזה, כל דבר זורם לך בקלות… ולא תתורו שכחת?
    כנראה שהראיה נפגמה גם כשאכלת בשר? ראית בשר ואז הלב חמד… קשה לחזור בתשובה ולחזור לשחיטת חבורה כמנהג אבות אבותינו? בשר תעשייתי שאתה מתיר לכולם הוא כמעשה הגויים = תעשייה!
    ג- גורם לאשתי לריב עם אביה? עוד מסקנה שגויה, כמה מסקנות שגויות יש לך, הבשר מבריח את רוח הקודש לחלוטין מסתבר ואין לך שום סיוע משמים בדבריך. אני דואג שאשתי תהיה בקשר עם אביה למרות שהיא לא רוצה, למרות שהיא ראתה עם בניית ביתה שהיא לא מעניינת אותו ולמרות שהוא פגע בכל המשפחה שלנו כשהיא הלכה ללדת בערב שבת והוא לא רצה לבוא לשמור על הילדים ולקחת אותם ולכן הייתי עם הילדים בבית חולים כי המשפחה שלי לא בסביבה רק שלה, וזה רק קצה הקרחון של הדמעות.
    אז שוב איך הגעת למסקנה שאני גורם לה לא לכבד את אביה? ההפך הוא הנכון, ואם אתה מזכיר את דבר התורה מדוע אתה לא מכבד את אביך שבשמים שמצפה ממך לא להתיר בשר בכזו קלות כשאתה יודע שיש בעיות? כשאני שוחחנו עם 3 משגיחים שונים ששוחטים כולם אמרו פה אחד שמעבירים טרפות!!! במהדרין וחלק במשחטות פה בצפון הארץ של מחפוד ועטרה שעושים לפעמים בזוגלובק… ואתה מתיר את העופות והבשר על ימין ועל שמאל, מה יוצא יאכלו על הגב שלך אלפי איסורי דאורייתא, איך לא חשבת על זה? כדאי שתחשוב… כדאי שתהרהר בתשובה כי ראש השנה מגיע.
    ד- אכן לקחת צד, התחברת לצד האחר… לצד של אלו הפושעים והמורדים בקב"ה שכל עיניהם אל הממון.
    התורה כותבת כי השוחד יעוור עיני חכמים, רואים כסף ומתעוורים! אחרי שהם התעוורו מהכסף או מהפסד הכסף, הם מסלפים את דבריהם בדיוק כמו שאתה מסלף את דבריך כאן מדעתך שהיא שקר, שכן בדית דברים מלבך, זו גם רכילות והוצאת דיבה על ישראל, וגם נבואת שקר שעליה חייבים מיתה!!!
    לא פחות מנבואות השקר שלך באתר אשר בהם אתה מתיר בשר שאין ליהודים היום לאכול!!!

    כפי שאמרתי בעבר, הנך מוזמן לקרוא שוב ולהכיר אותי:
    http://assaf-sneh.wixsite.com/book
    רק תנסה להבין את המשמעות שהמשיח בא, ראיתי אותו בגיל 14, רק תקרא נשמה יקרה…
    אם שללת את דבריי לפני חקירה, הרי ששללת את ביאת המשיח לחלוטין ואת רצונו יתברך.
    בתשעה באב בכינו על הנביאים ששחטנו ופגענו בהם, אתה אחד מהפוגעים לצערי הרב.

    תודה על הברכות,
    בתפילה שיפתח לך הלב ולא תזרוק את הדברים לפח,
    אך ידוע שדברי החכמה חזקים יותר מדברי הנבואה…
    לכן הדרך אל הנבואה היא לשלול את חכמתך לחלוטין.

    המשיח בא, ולמענך אני מוכן להישבע שאתה בצרות.

    תקרא עוד 3 פעם את דבריך ודבריי ותבין שמשהו אצלך לא במקום.
    מבשרי אחזה אלוה, ואם הוא לא שם גם את זאת תוכל לבחון בעצמך.

    בהצלחה.

  2. כמה מצער לראות אנשים שחושבים שהם עושים את רצון ה' והם מכעיסים אותו.

    אחד הרמים של בישיבה היה רגיל לספר שמעשה בעיר אחת שהייתה שם מחלוקת על כס הרבנות אחד היה ת"ח גדול והשני פחות אבל הוא חשב שמגיע לו את שררת הרבנות ולכן הרבה להציק ולריב עם הת"ח בכל הזדמנות, למציק הזה היו הרבה צרות בבית הייתה לו בת שחלתה בצורה אנושה, אשתו לא רצתה להמשיך לחיות איתו, גם הפרנסה שלו הייתה דחוקה לו מאד ,ויהי היום ושומעים אותו פונה לרבונו של עולם למה כל הצרות האלה הרי אתה יודע שכל מה שאני יכול להציק לההוא ולמנוע אותו מהרבנות אני עושה אז למה לי כל הצרות האלה מה עוד אני יכול לעשות ולא עשיתי. הרי שלפעמים אדם אינו הולך אפי' בכיון הנכון וכבר כשהוא מתחזק הוא מתחזק במעשיו הלא נכונים כמה אדם צריך לנסות להיות קשוב למה ה' רוצה ממני ולא למה הנטיה שלי שה' רוצה הרבה פעמים רצוי לצאת מהתמונה ולהחזיק בצד השני ואז התמונה מקבלת צבע אחר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל