לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

מה נחשב להקפדה במום שהתגלה לאחר הנישואין

שאלה:

אדם שנשא אישה והתברר שיש לה איזה חסרון רפואי פנים גופני. הבעל המשיך לחיות איתה אלא דואג מצד שלא יהיה כאן קידושי טעות אוטומתי.
איזה חסרונות נכללים במה שנקרא מום, ומה נקרא שבעל הקפיד ובמה זה מתבטא?
ובעיקר מה שמעניין אם בעל ידע שהייתה בעיה אלא שלא ידע שתחזור (ולא חקר אם תחזור או לא). ועוד שאלה, אם במשך שנים התברר שבעיה לא חמורה בכלל כפי שהוא חשב, האם יש כזה דבר קפידה בטעות( אם בכלל הייתה לפי הגדרות הקפידה).

תשובה:

שלום רב,

בהרמה מקרים תפאם מתגלה אצל אחד הצדדים מום כלשהו שאילו הצד האחר היה יודע אפשר שלא היה מתחתן איתו, זה מצוי ועל כך כבר מתריע בשו"ת דברי יציב אבה"ע סי' טו שיש חשש קידושי טעות ולכן חייבים לספר.

אולם במקרה הנוכחי אני לא יודע מהו המום, זה לא נראה משהו מאד דרמטי כדי שייחשב לקידושי טעות גם בדיעבד, ועובדה היא שהבעל מוחל ועל כך כבר כתב בשו"ת אגרות משה אבה"ע ח"ג סי' יג, שמצוי שהבעל או האישה מוחלים לאחר הנישואין שהם רואים גם את מעלותיהם של האחר.

לגבי שאלתך מה נחשב הפקדה. לעניות דעתי רק אם הוא גמר בדעתו להתגרש מעקבות המום, זה נחשב להקפדה שאם היא היתה צריך קידושין מחדש אם הוא מחליט שוב למחול.

לגבי שאלתך האחרונה, צריכים לעיין, ולדעת מעט יותר במה מדובר. אבל בכל אופן, זה רלוונטי רק אם היתה כאן הקפדה מוחלטת כפי שכתבתי כאן.

ראה עוד כאן בהרחבה.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל