לתרומות לחץ כאן

לא שילם באוטובוס שניתן לשלם בכרטיס אשראי בלבד

שאלה:

שלום כבוד הרב,
אני עושה בדר"כ חופשי חודשי ברב קו ופעם אחת כשעליתי לקו אחד שזה קו של דן. נגמר לי החופשי חודשי, והבאתי איתי כסף כדי להטעין מחדש חופשי חודשי (כי ידעתי שעוד מעט פג התוקף של החופשי חודשי). אבל מתי שעליתי על קו אחד זה אוטובוסים חדשים שאין אם מי לדבר כלומר הנהג סגור בתא מזכוכית והוא לא מטפל בעניין הכספי ויש מכונה שצריך לשלם לה או אם רוצים להטעין זה ע"י אשראי, ולי אין כרטיס אשראי כי אני תלמידה. אז לא היה לי איך להטעין. אז ירדתי בלי לשלם כי אמרתי שעוד כמה דקות שאני ירד מהאוטובוס ויעלה לאוטובוס הבא אני יעשה חופשי חודשי כי זה אוטובוס של אגד ואפשר לשלם לנהג. אז בסופו של דבר לא שילמתי שהייתי בקו אחד. האם זה גזל? ואני צריכה לשלם להם פעם הבאה שיעלה לקו אחד על הפעם הקודמת? למרות שכמה דקות אחרי זה עשיתי חופשי חודשי באוטובוס אחר?
תודה רבה,

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

בדיעבד, את לא חייבת לשלם. שהרי בין כך רכשת חודשי חופשי. אבל, היה עדיף אם פעם אחת תעבירי את הכרטיס באוטובוס של דן כאשר יש לך חופשי מבלי לנסוע עם האוטובוס. כך תשלימי את התיקוף שהחברה הפסידה.

מקורות:

לפי תקנות התעבורה סעיף 434 חייבים להסיע מי שיש לו מזומן לשלם. אינני יודע כיצד אם כן ניתן למנוע נסיעה ממי שאין לו כרטיס אשראי. אבל, אני מניח שאם חברת דן עושה כן כנראה שזה מסתדר עם החוק.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל