לתרומות לחץ כאן

תחבולה כדי לדעת את המחיר של המתחרים

שאלה:

שלום להרב,

מי שיש לו בית אבות ואומר שבתחום זה יש מושג כדי לחקור המחירים בשוק כמה עולה השרות בבית אבות אחר שבנו אנשי שיווק ששולחים בדרך תחבולה אחד מפועלים שליהם לבית אבות אחר כשי לשאול כמה עולה לשים שם קרוב משפחתו שאינו קיים והכל בדרך תחבולה כדי למצוא המחיר של הבית אבות אחר שמתמודד נגדם, ותוך כדי כך פועל של החברה השני מבזבזים זמן בלי לדעת שזה לחינם. ובאחרונה יש שהתחילו לבדוק באמצע אם האדם שנראה מעוניין בהם איפה נמצא הקרוב משפחה שלו ומתקשרים לבית חולים ומוצאים שאין שום אדם שם ושהכל שקר.

מ"מ כיון שנעשה כדבר רגיל בשוק כזה כאן בחו"ל שאלו בעלי בית אבות אם זה מותר להם לעשות כן בפועלים יהודים מטעם שרוצים לומר שכך כולם עושים וכולם חושדים שאולי מישהו ששואל על עסק אולי לא מחפש ממש אלא הוא מרגל של חברה אחרת ושיש כאן כאילו מחילה בין כולם?

נראה שלא שזה גניבת דעת.

ושאלו אם נעשה ע"י גוי אם מותר? וגם שאלו אם כל אנשי שבשוק ישבו ביחד ולא יקפידו על שני בזה אם שייך לומר שזה נעשה להם מנהג וכך יהיה מותר?

גם נראה שלא, מ"מ אשמח לשמוע חות דעת שליכם .

ברכה והצלחה

תשובה:

שלום רב,

ברור שיש כאן הונאת דברים (רכח ג) וחשש גרימת נזק לפועלים  ולבעל הבית שבינתיים מתעסקים עם האנשים האלה לחינם במקום לטפל בלקוחות ואסור לנהוג כן ואם הרבה אנשים נוהגים להונות ולהזיק זה ודאי לא הופך להיתר.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל