שליח ציבור עם שרוולים קצרים

שאלה:

האם מותר לשליח ציבור ללבוש שרוולים מיוחדים במקום טלית שהגיע עם חולצה קצרה מפני כבוד הציבור

תשובה:

שלום רב

לטעמי זה לא מועיל. בתפילה צריך לעמוד כפי שעומדים לפני מלך, בגד מגוחך שמעלה חיוך על פני הרואים אינו מכובד ואינו ראוי בתפילה. הטוב ביותר לעשות כהוראת הפוסקים במקרה כזה להתעטף בטלית, וכפי שכתב בשו"ת ישכיל עבדי ח"ז סי' א בהשמטות וח"ח סי' כד. בשעת הדחק גדול שאין טלית, יתפלל בחולצה קצרה, אם השרוול אינו קצר מידי, ובאופן שלא עומדים כך לפני אנשים חשובים, ראה יחוה דעת ח"ד סי' ח. במכנסיים קצרים לא יגש בשום אופן.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. אני חזן בבית הכנסת ויש חברה צעירים שעולים לתורה ולפני התיבה כשלובשים חולצה קצרה מוד וסנדלים ללא גרביים ונוגעים בספר תורה ללא חציצה למרות שהערתי ובקשתי לשנות את מנהגם
    כמו כן לאחרונה עם תחילת הקיץ התחילו להגיע גם עם מכנס עד הברך והעלו אחד מהם לתפילת מוסף בשבת
    אני מבקש לדעת הלכה לגבי חזן שעולה לתיבה עם מכנס עד הברך , חולצה קצרה שרוולים בין המרפק לקיבורת , סנדלים ללא גרביים ,
    בעל קורא שעולה לקרוא בתורה וגולל את הספר תורה עם הידיים ללא חציצה
    איך עלי לנהוג ?
    [email protected].

  2. על חולצה קצרה ראה כאן
    http://din.org.il/2013/05/23/%D7%97%D7%96%D7%9F-%D7%94%D7%9C%D7%95%D7%91%D7%A9-%D7%97%D7%95%D7%9C%D7%A6%D7%94-%D7%A7%D7%A6%D7%A8%D7%94-%D7%95%D7%93%D7%99%D7%9F-%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%94-%D7%A2%D7%
    9C-%D7%98%D7%9C%D7%99%D7%AA-%D7%A9/
    על מכנסיים קצרים יש להחמיר יותר ולא ראוי להעלות כך לתורה.
    תלמד אותם שאסור לגעת

  3. בס"ד
    שלום לכבוד הרב
    הברכי יוסף כתב שמיד שמגיע הלילה צריך להיזהר להסיר את הטלית מעליו
    אכ אדם שמגיע בערבית להיות שץ והוא בלי שרוולים מה יעשה?

  4. הש"ץ רשאי ללבוש טלית, וכך נהגו בקהילות רבות גם כשאין שרוולים, ובליל שבת הוא המנהג הרווח בכל מקום, ובליל יום הכיפורים כל עם ישראל עושה כך, ועדת תימן נהגו כך גם בשאר ימי השנה – אין איסור.

  5. ראיתי ליבינו ישעיה
    הראשון בתשובותיו כיי סי׳ ד״י כתב וז״ל מ״ש אלי כי החולק עלין
    אוסר להתפלל עס טלית מצויצת בתפלת ערבית ואתה השיבות דהאי
    דאמרו וראיתם אותו פרט לכסות לילה הכי מילי לבדן אבל להתכסות
    למס לא • דע לן ני אסור להתעטף בציצית ואפילו בלא נרכס משקיעת
    החמה דהני אמרינן שלהי פרק סקומן אמר דני אלעזר נל סמנימ
    תפלץ אחר שקיעת החמה עובר בעשה. והארין הרב בזה ובסוף נתנ
    לילה לאו זמן ציצית הוא וניון שאינה זמן ציצית אם יתעטף בלילה
    עובר בעשה כדאמר ד׳ אלעזר בתפלץ למ״ד לילה לאו זמן תפלץ ענ״ל
    נס הרב המקובל הקדוש מכר״ר יוסף ן׳ נייקיטיליא בתשובה הביאה
    הרב 3ית דוד סי׳ ט' כתב שהוא איסור גמור וסארין עיש ועיין מיש
    הרב שיירי אות ג׳ סימן זה ובסימן י״ג אות ד'. והגם שיראה מדברי
    הרב שיירי נסי׳ זה שהיה נשאר בטלית ותפילץ אמר שקיעת הממה
    לפעמים והיה מתפלל ערבית בהם ע״ש יש להתמיד להסירם תכף אמר
    שקיעת הממה. וכן נתנ מהרמ״ו זצ״ל נס׳ הבונות שרנינו האר״י
    זצ״ל היה נזהר נתכלית שלא להיות מעוטף נציצית ותפילץ אמר שקיעת
    הממה ותכף היה מסירה מעל ראשו נעת שקיעת הממה והיה מושש
    מאד נדנד הזה עכיל וכן ראוי ליזהר:

    ניסיתי להעתיק את לשון הברכי סימן חי ולשונו לעיל וממנו עולה שיש להזהר לשים טלית בלילה…
    אכ איך שמים טלית בלילה??

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל