שאלה:
שלום הרב! ב"ה זכיתי ללמוד עם חבר דיני "החזרה" בשבת ועדיין לא זכינו להבין את גדר איסור ה"מחזי כמבשל" האם הוא כלפי עצמו(שזה מוכח מהעניין דיש פוסקים המצריכים 'דעתו להחזיר) או שמא כלפי אחרים(כלומר שרואים אותו שמחזיר קדירה לכירה וחושבים שהוא מבצע פעולת בישול)?
תשובה:
שלום רב
בבסיס של הענין האיסור הוא משום שהפעולה נראית לאחרים כבישול, אלא שכיון שכך הפעולה נאסרה באופן מוחלט מדרבנן, גם כשאין אחרים שרואים וכו'.
יום נעים.
אבל הנידון הוא לא בעיקר כלפי מי שמחזיר את הקדירה(כי זה הנידון לגבי ה'דעת' שי"א שצריך שתהא למחזיר(!) דעת להחזיר)
הדעת להחזיר גם כלפי העושה עצמו לא יתיר בישול ממש, כלומר מאכל שאינו מבושל אסור להחזיר גם אם היה דעת, כך שאם זו שאלה נכונה, היא נכונה גם אם האיסור הוא ביחס למחזיר.. ובהכרח שהדמיון לבישול אינו מוחלט.
השאר תגובה