לתרומות לחץ כאן

ייחוד בבניין משותף נעול

בנין משותף של ב' קומות בלבד, בקומה א' גר זקן בודד שאינו שומר תורה שיש לו מטפלת נכרית כל היום, ובקומה ב' הדירה ריקה. הכניסה הראשית לבניין נעולה תמיד. והרוצה ליכנס לחדר המדרגות צריך מפתח.
ברצוני ללמוד בדירה העליונה מידי פעם, אך אני חייב בכניסתי לנעול את דלת הכניסה הראשית של חדר המדרגות האם יש עצה לינצל מאיסור ייחוד.

תשובה:

שלום רב

על ייחוד של אשה אחת עם שני גברים נחלקו הדעות, למנהג הספרדים יש להחמיר בזה כדעת השו”ע, ולאשכנזים המנהג בזה כדעת הרמ”א שאם הם אנשים שומרי תורה ומצוות אין בכך איסור. ראה שו”ע אבהע”ז סי’ כב סעי’ ה.

כמו כן אף שהתירו ייחוד לאשה כשבעלה עיר לא נאמר דין זה להיפך, כאשר האשה בעיר [ראה שו”ת אגרות משה ח”ד סי’ סה אות כא], באשה קיים רק היתר של “אשתו משמרתו”, כלומר שכאשר אשתו בבית אין איסור.

בשו”ת אגרות משה (שם, אות ד) כתב קולא גדולה, וחידש שיש להתיר את הייחוד אפילו בפתח נעול אם יש אנשים שעשויים לבוא ולדפוק, וזה דבר מצוי. הסיבה לכך היא משום שכשאדם דופק על הדלת מיד קמים לפתחו, ולכן יש פחד שאדם ידפוק ויהיה צורך לפתוח את הדלת. לכן, בשעות שבהן סביר שאנשים יבואו וידפקו על הדלת, ניתן להקל אפילו אם הדלת נעולה מבפנים. חידוש זה אינו עולה מדברי שאר פוסקים, והוא ממש דעת יחיד בזה.

לכן אין לי עצה בענין זה.

בהצלחה רבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל