לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

נאמנות רופא גוי לאכילה ביום כיפור

בס"ד,
בדין אכילה ביוה"כ ע"פ רופא גוי , האם נאמן או שצריך לכתחילה לשאול רופא יהודי או רופא נוסף ?

תשובה:

שלום רב,

לא. אין צורך לשאול רופא נוסף. ראה בשו"ע או"ח תריח סעי' א': "חולה שצריך לאכול, אם יש שם רופא בקי אפילו הוא עובד כוכבים שאומר: אם לא יאכילו אותו אפשר שיכבד עליו החולי ויסתכן, מאכילין אותו על פיו, ואין צריך לומר שמא ימות". וראה שם בבאר היטב שהביא מהרא"ש שהוא נאמן גם להכחיש רופא ישראל, כך שאין סיבה לחפש רופא נוסף לשאול אותו

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. לכאורה לענ"ד עדיף מאוד לקבל דעתו של רופא שומר תו"מ שצם ביו"כ עי' ריש סי תריח' בבה"ל דחשודים להקל, וכן עי בדרשו הע' 19 לפי הגריש"א והגר"נ קרליץ עדיף מאוד (כשאפשר) להתיעץ עם רופא שומר תו"מ דלא כשדי חמד עי"ש.
    נ.ב. ראיתי בשו"ת אצלכם גם באיזה שאלה כנ"ל שכתב המשיב שישאל שומר תו"מ. (חבל שאין אפשרות להגיע בקלות למקומות אחרונים באתר)
    גמר חתימה טובה

  2. ידידי אהובי ר' מרדכי שליט"א, יישר כח על דבריך המאירים, הרב המשיב אכן לא היה מודע לכל התכתובת היפה שהיתה בינינו בענין זה בשבוע האחרון, אולי נכניס אותו לרשימת התפוצה שלך… השו"ת שלנו בדרך כלל למיטב ידיעתי מסודר לפי תשובות אחרונות. כמו כן בדף הבית שלנו יש בצד תשובות אחרונות, ניתן לפתוח שם ולראות כל מה שנענה בימים האחרונים. גמר חתימה טובה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל