לתרומות לחץ כאן

סחיטת אבטיח בשבת לשם משקה

ידועה ההלכה בשו"ע שכ, א: שכל פרי או ירק שאין דרך לסוחטם לשתיה ותענוג אין איסור לסוחטם בשבת אפילו מדרבנן. אך יש מחלוקת בין הבא"ח לרב עובדיה זצוק"ל. לדעת הבא"ח אסור לסחוט אבטיח ולשתות מימיו. לדעת הרב עובדיה (שבת ח"ד עמוד ק"ל – קל"ב וכן בהליכות עולם ח"ד עמוד צ"ג) מותר כיוון שעומדים לאכילה ולא למשקה ואין שם משקה עליהם.
השאלה שלי היא כזאת:
פעם אולי באמת לא היו עושים משקה בטעם אבטיח אבל היום ראיתי שיש משקאות אבטיח וכן סוחטים אותו לשם משקה ומוכרים בחנויות. האם כיוון שהמציאות השתנתה יש לאסור סחיטת אבטיח בשבת או שמא כיוון שלא מצוי אע"פ שיש – מותר עדיין לכתחילה לסחוט אבטיח כיוון שנשאר לאכילה ולא לסחיטה?

תשובה:

שלום רב

מסתבר שהיות ומדובר במיעוט זניח מאוד, והאבטיח ב99% ויותר מיועד לאכילה, אין לכך משמעות.

אמת הדבר שבימינו המציאות של סחיטת פירות יש לה טווח רחב מאוד, והרבה מאוד פירות כן נסחטים לעיתים בשיעור ידוע ואסורים בכך מדרבנן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל