לתרומות לחץ כאן

ביצי תנובה – צער בעלי חיים

כידוע הדרך שמגדלים ביצים של תנובה כרוך בצער בעלי חיים עצום הכולל כליאה של מאות תרנגולות בכלוב אחד והשארה של אור חזק מאוד כדי שיטילו הרבה ביצים ו למרות שמבחינת כשרות זה הוסיף הרבה שהדם שנמצא בביצה כזאות זה דרבנן אך בדץ יכולים לתת הכשר לצער בעלי חיים זה יותר גרוע מסעדה שפותחה אחרי 11 בלילה
השאלה לא נועדה לקנטר אלא להבין אם יש באמת התר הילכתי לזה
תודה מראש

תשובה:

שלום רב

למעשה כאשר הגידול נעשה כך לצורך בני אדם אין בכך כל איסור. ראה ס' אשרי האיש יורה דעה ב עמ' קמג, שהגרי"ש אלישיב התיר מה שנוהגים להרעיב תרנגולים לפני השחיטה כדי שהנוצות ירדו בקלות, וכדי שיטילו ביצים בכמות רבה יותר.

הנושא של מסעדה אחרי 11:00 בלילה הוא בהחלט כדי לקנטר, כי הרי הענין הזה לא נוגע לכשרות אלא יותר לנושא של צניעות, והרצון שהמקום לא יהפך למאורה של פרחחים שפגיעתם רבה בכל הסביבה.

ערב טוב.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. יסור צער בעלי חיים אינו קיים כאשר מטרתו היא לצורך האדם, ראה בתרומת הדשן (פסקים סי’ קה): “נראין הדברים דאין אסור משום צער בעלי חיים אם הוא עושה לצורכיו ולתשמישיו. דלא נבראו כל הבריות רק לשמש את האדם, כדאיתא פרק בתרא דקידושין דף פ”ב ע”א. ותדע דבפ’ ב’ דב”מ דף לו,א חשיב פריקה צער בעלי חיים, וא”כ היאך מותר משא כבד על בהמתו להוליכו ממקום למקום הא איכא צער בעלי חיים?”. וכך גם כתב בנימוקי יוסף (==) שהקשה מדוע זקן ואינו לפי כבודו פטור מפריקה הרי יש כאן איסור צער בעלי חיים, ותירץ בשם הר”ן: “אלא הכא כיון דצער בעלי חיים הותר לתשמישן של בני אדם כל שכן לכבודם בשב ואל תעשה דגדול כבוד הבריות”. וראה עוד בשו”ת בנין ציון ח”א סי’ קח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל