לתרומות לחץ כאן

בישולי נוכרים – הכלים

שלום רציתי לשאול, אם כאשר גוי הדליק את הציפסר וטיגן בו דברים כשרים ולאחר מכן כבה הציפסר ובא ישראל והדליק את הציפסר וטיגן בו דברים האם נחשבים המאכלים כבישולי נוכרים?למעשה עיקר השאלה האם שמן שבישלו גוי נאסר לי בבישולי גוים ואני צריך לזורקו או שאין בשמן לטיגון דין בישולי גוים ואפשר לבשל בשמן זה מאכלים על ידי ישראל ? בתודה מראש ליאור

תשובה:

שלום רב

ודאי שהשמן נאסר באכילה, צריך לדעת שלא רק השמן נאסר אלא גם הכלי צריך הכשרה, ודינו ככל מאכלות אסורות לענין זה, ראה שו"ע סי' קיג סעי' טז.[בדיעבד שבישלו בכלי בשמן אחר המאכל אינו נאסר ראה ש"ך שם, אבל יש להכשיר].

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. בגמ' ע"ז וכ"ה בשו"ע יו"ד סי' קי"ד ס"ז דשמן אין בו משום בישול עכו"ם דנאכל כמו שהוא חי (ולאו דוקא שמן זית וה"ה שאר שמנים כמש"כ בערוה"ש סי' קיג ס"כ). ואף כשמבשלים השמן נחשב נאכל כמו שהוא חי. ובנוגע לבליעות, דעת הש"ך סו"ס קיב דבטלין ברוב וכ"ד רוה"פ, ע"ע מ"ב סי' שכח סקס"ג.

  2. שם מדובר בשמן שהתבשל בפני עצמו, שמן שהתבשל עם ציפס' לדעתי כבר אינו נחשב דבר שנאכל כמות שהוא חי. עכשיו יש לנו בעיה עם עצם הבליעות של הציפס', ובודאי אסור להשתמש לכתחילה. את הש"ך ציינתי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל