לתרומות לחץ כאן

אנו רוצים להתחתן עכשיו וההורים רוצים שנמתין מעט

שלום כבוד הרב. בן וזוגי ואני התארסנו ומתכננים להתחתן עוד חודשיים בעז"ה. המשפחה של בן זוגי מתנגדת ומבקשת שנדחה בשלושה חודשים נוספים, כיוון שהוא מתחיל ללמוד והם חוששים להצלחתו בעקבות הנישואין. מה עלינו לעשות? מתי עובר הגבול בין כיבוד הורים להחלטות שטובות לזוג?

תשובה:

שלום רב,

על פי ההלכה בדיוק שם עובר הגבול… כלומר, ההחלטה מתי להתחתן היא החלטה שלכם – של בני הזוג. ההורים מאחר שהם מעלי ניסיון לפחות כפול משל הילדים.. יכולים להמליץ והרבה פעמים כדאי מאד לקבל את ההמלצות שלהם אבל בסופו של דבר מצד הלכות כיבוד אב ואם אין לכם חובה לשמוע בקולם בדברים שאינם נוגעים אליהם. (עפ"י תשובת המהרי"ק שהובאה בתפחי תשובה יו"ד סי' רמ).

אבל עליכם לשים לב לנקודה נוספת. בשולחן ערוך אבן העזר סימן א' שם מדבר על מועדי הנישואין, מתי יש להנשא אני לא יודע בני כמה אתם, אבל הגיל המקסימלי המוזכר הוא: 20… אולם כוונתי בעיקר שתשימו לב לנקודה המושכרת שם כמה פעמים, שניתן לדחות את מועד הנישואין בתנאים מסויימים אבל רק אם אין חשש לעבירה. כלומר, אם בנוסף לרצון שלכם להנשא בתוך חודשיים ומאידך של ההורים בתוך חמשה חודשים עלול להביא אותכם לידי עבירה, זו סיבה נוספת לקיים את החתונה לאלתר.

שיהיה הרבה הצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל