לתרומות לחץ כאן

הורדת קעקוע בלייזר

בס"ד

לצערי הרב כשהייתי ילד עשיתי קעקוע כאשר לא ידעתי את חומרת העברה מאחר והגעתי מעולם חילוני לחלוטין , וכשהבנתי הלכתי ושכנעתי כל מי שיכולתי והכרתי שרק רוצה לעשות קעוקוע שיכנעתי אותו לא לעשות בכדי לתקן מה שעשיתי , אני מנסה לחזור בתשובה על העבר ורציתי לשאול את כבוד הרב האם מותר לי להסיר בדרך כלשהי את הקעקוע לכבוד ה' , כי אני מרגיש לטץא טוב עם זה שרשום בתורה כתובת קעקע לא תעשה ואני כל יום תקוע עם הקעקוע הזה , בנוסף רציתי לקדש את שם ה' ולעשות סירטון על לפני המחיקה של הקעקוע ואחרי כדי לעודד נגד הקעקועים שהיום כל ילד שני רןצה לעשות , אנא כבוד הרב ענה לי תשובה האם מותר על פי ההלכה להוריד קעקוע למי שעשה ? , ואם כן באיזה דרך להוריד ? ומה התיקון שלי? , המון תודה לכבוד הרב

תשובה:

אין חובה להסיר קיעקוע, יש איסור לעשותו. אבל אם רוצים להסיר מותר לעשות זאת על ידי לייזר אך לא על ידי קיעקוע אחר בצבע הגוף וכדומה, שזה כמובן אסור באותה מידה כמו הקיקעוע הראשון….

בהצלחה

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. כבוד הרב, אין איסור להסיר קיעקוע, אך מה לגבי "לפני עיוור לא תיתן מכשול"?
    דהיינו, לא כולם בהכרח שמים לב שבן אדם לובש כיפה שזה מביע שהוא מתחרט. ויש שעדיין לא שמו כיפה. האם זה לא גורם לאנשים לרצות כתובת קעקע?

  2. גם אני לא הבנתי, רשמתי את זה אחרי קרוב ל24 שעות ערות.

    כלומר, נגיד בן אדם חזר בתשובה אך עדיין לא זכה ללבוש כיפה (מלבד בתפילות ותורה). חילונים רואים את הקעקוע הבולט שלו ברחוב, חושבים שהוא חילוני, ואז האם את חלקם יצרם לא מפתם לרצות גם? וזה שחזר בתשובה, אולי ח"ו בגללו מישהו עשה קעקוע.

    תודה רבה כבוד הרב

  3. אין חיוב להסיר את הקעקוע, יש גבול לרמת המחוייבות של האדם כלפי אחרים, אבל אם ירצה מותר להסיר על ידי לייזר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל