לתרומות לחץ כאן

נסע במטרונית מבלי לשלם, לא תקף בנסיעות מעבר

שלום רציתי לשאול, נסעתי במטרונית בחיפה והיה לי רב קו אחד והייתי צריך לשלם על שני אנשים ומכיון שאין שם אפשרות להוריד שתי נסיעות בבת אחת (אין אפשרות לשלם לנהג, רק באופן אוטומטי במכשיר התיקוף ברציף) שילמתי רק נסיעה אחת. אני לא גר באזור ולא מגיע לשם בקרוב, מה אני צריך לעשות?
גם אחרי זה נסעתי באוטובוס נוסף (כל נסיעה זה מעבר ואפשר עד 90 דקות בכל אמצעי תחבורה (חוץ ממטוס)) ולא תיקפתי שוב את הכרטיס ובכלל עד היום כשהיה לי מעבר לא הקפדתי לתקוף תמיד באוטובוס השני, כי לא חשבתי שזה משנה, ועכשיו קראתי באתר שבעצם זה גזל כי רק ככה משרד התחבורה יודע לשלם גם לאוטובוס השני שהשתמשו בו בכרטיס המעבר. מה עלי לעשות?
תודה,

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

אתה חייב לשלם למטרונית על נסיעה אחת. אם יש לך מכר בחיפה שיכול לשלם עבורך, תבקש ממנו לעשות זאת. אם לא, חכה עד שתגיע פעם נוספת לחיפה.

אם כאשר נסעת לאחר מכן באוטובוס שילמת על נסיעה אחת ורק לא תיקפת את הכרטיס שנסעת במטרונית, אינך חייב כלום, לא למטרונית ולא לאגד. מאחר ואם היית משלם שתי נסיעות במטרונית ולאחר מכן תוקף את הכרטיסים באוטובוס, היו שתי החברות מתחלקות בשתי הנסיעות. עכשיו המטרונית קיבלה את מלוא הערך של נסיעה אחת והאוטובוס של נסיעה האחרת, כך שכל חברה קיבלה נסיעה אחת שלימה במקום שני חצאי נסיעות.

לגבי כל הפעמים שנסעת עם מעבר מבלי לתקף, אם כל הנסיעות היו באותה חברה, כמדומני שהחברה לא הפסידה כסף ואינך חייב כלום. עם זאת, לכתחילה חייבים לתקף בכל מעבר. מעבר לדרישת החוק, יש לחברה טובת הנאה מכך שהיא תוכל להוכיח שהשימוש מצדיק את תדירות הקו.

מקורות:

על דרך ההתחשבנות בין כל מפעילי התחבורה הציבורית ניתן לראות מכאן. אבל, אין נתונים ברורים כיצד מתבצעת החלוקה.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל