לתרומות לחץ כאן

להתייחד עם בני זוג שאינם נשואים כדי להציל אותם מייחוד

שלום רב,

במידה ואני נוכח בסיטואציה בה אני בדירה ביחד עם מישהו וחברה שלו (והם חברים בלי נישואין) האם מותר לי לעזוב את הדירה וללכת לעיסוקי או ברגע שאני אצא מהדירה אני בעצם עובר בלפני עיוור לא תתן מכשול כי אני גורם להם להיות בייחוד ו/או לעשות איסורים נוספים ?
מה האופציה האפשרית כן לצאת ?
תודה רבה

תשובה:

שלום רב

השאלה מענינת מאוד.

ראשית צריך לדעת שלמנהג הספרדים אסור לאשה להתייחד עם שני גברים, כך שאם אתם מבני עדות המזרח אין כל היתר לשהות שם אפילו רגע אחד, כיון שגם אתה עובר באיסור. כמו כן, גם למנהג בני אשכנז שמקילים בזה, בלילה צריך שני שומרים ואסור לשהות כך יחד אלא ביום, בענינים אלו ראה בהרחבה כאן.

אולם גם באופן שאין איסור יחוד [ביום ולמנהג בני אשכנז] אין כאן איסור של לפני עיוור, אתה לא מספק להם את האפשרות לחטוא, אם ירצו לעשות זאת הם יכולים ללכת בכל רגע נתון לכל מקום שירצו ולהתייחד שם, אלא שאתה מזכה אותם בכך שאתה מונע מהם איסור בשהייתך במקום. ולכן, כיון שבלאו הכי השהייה איתם אינה מומלצת לפי דרך התורה, קשה לי להאמין שניתן להמנע מהסתכלויות אסורות וכו' [היא בטח לא לבושה בצניעות, ואתה בטח לא מפנה לה את הגב…] אין לי כל ספק שעליך לקום וללכת משם.

בהצלחה רבה ושנה טובה ומבורכת!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לא הבנתי התשובה. איך מותר לו ללכת הלא עכשיו הם לא הולכים למקום אחר וכל זמן שאני נמצא שם אינן עוברים על איסור ייחוד וברגע שאני הולך מאתם וסוגר את הדלת אני מכשילם בידים באיסור יחוד, נא לברר

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל