לתרומות לחץ כאן

חזרה מבית חולים בשבת

שלום. אתמול ביום שישי אבא שלי התנפחה לו הרגל הכף רגל ויש חשש שזה פיקוח נפש לכן אח שלי הסיע אותו לבית החולים בשעה 4 שהתחילה להתנפח ,הוא גם נוטל כדורים נגד חומציות . הם הגיעו התחילו בבדיקות והתעכבו עד השעה 9 בערב של יום שישי וחזרו ב9 עם אח שלי כי הרופא שיחרר ואמר אין צורך לאשפז . אבא שלי שומר שבת האם הוא חילל שבת בזה שהוא חזר בשעה 9 של יום שישי ? (הרי כתוב עם החולה בסכנה מקשיבים לחולה הרי אבא שלי נוטל גם תרופות)

תשובה:

שלום רב

בנוגע לנסיעה אין מה לדון כרגע כי היא בלאו הכי היתה ביום שישי [אני מניח שלא היה כל סכנה, חולי שלא מצריך אישפוז לא נשמע מסוכן כל כך…], לחזור ודאי היה אסור!! להשאר בבית החולים זה לא נוח, אבל אין בכך כל סכנה, היה עליהם להשאר בבית החולים כל השבת גם אם לא הסכימו לאשפז אותם. ואגב, משאלתך נראה שלגבי אחיך "אין בעיה" כי "הוא לא שומר שבת", זה כמובן לא נכון, הקדוש ברוך הוא לא מוותר על אף יהודי, ויש לנסות שישמור כמה שיותר ולא לגרום לו חלילה לשום חילול שבת.

שיהיה רפואה שלמה ותמיד שמחות.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. בסדר אבל אני לא יכול לכפות על אחי .קראתי שעם חולה אומר מותר לחלל ורופא אומר אסור מקשיבים לחולה.להישאר בבית החולים אבא שלי לא יכול כי הרופא לא אישפז אותם לאחר תוצאת הבדיקות אבל הוא נתן מרשם לכדורים שיקח בבית בכל זאת אבא שלי בסכנה בשבת ופיקוח נפש מתיר זאת אפילו בתוך נסיעה בשבת כי מקשיבים לחולה ?

  2. מקשיבים לחולה כאשר יש אכן יכוי לסכנה ולצורך בחילול שבת, אבל אם ברור שמדובר סתם בחוסר נוחות של אדם שאין סכנה בחוליו והשהייה בבית החולים אינה מסכנת אותו,] ברור שאין לדבריו כל משמעות, גם אם הוא עייף ומתחשק לו ללכת הביתה… אבל אני מניח שאביך לא ממש שואל אותך מה לעשות כך שאין משמעות כרגע לדברינו..

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל