לתרומות לחץ כאן

קידושין ללא אמירה כלל

שלום רב,

האם יכול להיות חשש קידושין ללא אמירה כלל ,ללא שיחה על ענייני ועסקי קידושין , בעד אחד ?

הייתי בפארק, היה בחורה שזרק לי כדור ישן (ע"י הרגל) וחזרתי לה את הכדור ע"י הרגל , אבל אני לא זוכר מה חשבתי באותו הזמן. אני בטוח לעל כל ספק שלא אמרתי כלום ושלא אמרה כלום, וכשלא דיברתי עמה בענייני קידושין ונישואין, וודאי שזה לא היה קידושין בזה, בכוונות שני צדדים.
ובכלל, המקרה לא נראה כלל כקידושין.

אני בלחץ מפני שקראתי שיכול להיות קדושין בשיחה על עינייני קידושין ללא אמירה כלום משני הצדדים, ולא הבנתי את התשובה לשאלה הזאת על "דברים שבלב אינם דברים" בעינין קידושין, סעיף "לא אמירה" וסוגיות שונות.

חשש קידושין באומר את אשתי, והאשה מכחישה

האם יש סיבה לחשוש לקידושין. אני מטריד לדבר עם אשה אחרי שלמדתי שיכול ליהות קידושין ללא אמירה.

אין יכולים לשלוט על מחשבתינו כל הזמן.

השאלה כללית : האם יכול להיות קידושין ללא אמירה כלל ? האם יכול להיות
קידושין רק במחשבה ?

תודה רבה על תשובתך

תשובה:

שלום רב,

אין כל חשש לסרך קידושין.

אני מניח שאתה מתכוון למה שהובא בשם מהר"ם בסי' כז שיתכן מצב שיש חשש לקידושין גם ללא אמירה. אם שניהם מודים שהוא נתן לה את זה לשם קידושין. וכולם חולקים עליו ותמהים כיצד זה יתכן. ובביאור הגר"א שם ביאר שלדעת המהר"ם יתכן שבקום כזה לא אומרים דברים שבלב אינם דברים. אבל כאמור זה רק באופן שזה במוצהר ניתן לשם קידושין אלא שלא נאמר בפירוש. במקרה שלך לא אתה התכוונת ולא הבחורה כמובן. לכן אין בזה סרך קידושין.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל