בס"ד
בזמן נטילת ידיים לסעודה חשבתי לאכול ולברך ברכב
מותר לעשות תנאי כזה? כמו אדם שחשב לאכול ב ב מקומות
תשובה:
שלום רב
כאן זה עוד הרבה יותר טוב, כיון שבעצם אין חיוב ליטול ידים באותו מקום שאוכלים, השינוי מקום כאן אינו מגרע, מה שצריך הוא רק שלא להשתהות ללא צורך ומיד לברך.
מקורות:
ראה משנה ברורה בסי' קסו ס"ק ה שיש מחמירים ששינוי מקום אפילו בשהייה מועטת נחשב הפסק בנטילת ידים, אבל זה הכל בכפוף לכלל האמור שם, שכל שההפסק הוא לצורך הסעודה לא מקפידים עליו, ולכן למשל, למרות שאין להשתהות יותר מכדי הילוך כ"ב אמה, בסעודת שבת נהוג ששוהים עד שכולם נוטלים ידיהם לצורך לחם משנה. כך שבעצם לא צריך כאן תנאי.
ואז מבקרה הנ"ל – כשרוצה לאכול במקום אחר – הרי אסור שיהיה הפסק (דיבור) עד ברכת המוציא ?
לא הבנתי למה הוא צריך לדבר? ודאי שאסור לדבר.
השאר תגובה