לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

סנדק ירא שמים

שלום האם יש סגולה מיוחדת לסנדק והאם כדאי שיהיה ירא שמיים או שאין עניין בזה

תודה מראש

תשובה:

שלום רב,

יש הקפדה רבה מאוד שהסנדק יהיה ירא שמים, כבר הובא בפוסקים הקדמונים שהסנדק משפיע על הילד הנימול, ולכן אם הדבר אינו כרוך באי נעימות גדולה ומחשש מריבה בתוך המשפחה עדיף להביא רב או שאר יהודי ירא שמים שישמש כסנדק, ולאלקחת אדם שאינו ירא שמים או מחלל שבת חלילה.

מקורות:

ברמ”א ביו”ד סימן רס”ד סעיף א’ מבואר בשם האו”ז ומהרי”ל שיש להדר שהסנדק יהיה צדיק גדול. וטעם הדבר מבואר בלבוש שזהו מפני שהצדיק מכווין כוונות קדושות וגורמים על ידי כן שהילד יהיה כמותם, אמנם הרקנטי מבאר שזהו מפני שאליהו הנביא בא לברית ויושב על הכסא לכן צריך שיהא הסנדק צדיק כדי שאליהו יתרצה לבא,
ולכן מטעמים אילו צריך להמנע ולא לתת סנדקאות לאדם רשע, עוד יש לתת טעם לפי הדעות שסוברים שאין לתת לקטן להיות סנדק מפני שמבואר במהרי”ל שהסנדק נחשב כאילו שהוא מקטיר קטורת, וזה לא מתאים שקטן יקטיר קטורת, ואם אמרו על קטן צדיק שאין ראוי שיקטיר קטורת ק”ו שאדם רשע כל כך אין ראוי כלל שיקטיר קטורת ויש להמנע ולא לתת לו להיות סנדק. וראה עוד כאן כיצד אפשר לנהוג במקרים שההכרח לתת לאדם שאינו שומר תו”מ.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אם מדובר בחם או אבא שהם לא יראי שמיים אבל לא רשעים ח"ו אלא יותר בכיוון של עמי הארץ האם מצוות כיבוד ההורים תגבר ולילד יהיה נחשב כאילו היה סנדק ראוי?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל