לתרומות לחץ כאן

גיור ילדה קטנה שעלתה לארץ

תודה מראש לרב , הרב האם בחורה שעלתה לארץ בגיל קטן ועברה טבילה ואת כל שלבי ההתגיירות כשהייתה קטנה נחשבת כיום ליהודייה? אם כן למה כן ואם לא למה לא , שוב תודה .

תשובה:

שלום רב,

גיור קטינים נעשה בבית הדין וזה מועיל והנערה נחשבת יהודיה לכל דבר. שלבי הגיור (מצד הילדה) בילדה קטנה כוללת רק טבילה. ביה"ד מתרשם שאכן הילדה אמורה לגדול בבית שומר מצוות ואז הוא מגייר את הילדה. אולם אם הילדה אינה גדלה בבית שומר מצוות בית הדין אינו מגייר את הילדה משום שהגיור מועיל מדין "זכיה", כלומר, זו זכות עבורה להיות יהודיה. אולם אם יש סבירות שהיא תגדל בבית חילוני ולא תשמור מצוות, אזי בסיטואציה כזו יש פוסקים שסוברים שאין זו זכות להיות יהודיה שאינה שומרת מצוות, לכן במקרה כזה לשיטתם הגיור אינו חל. ומאחר שיש מחלוקת בפוסקים בענין זה בתי הדין לא מגיירים בסיטואציות כאלה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לגבי המקרה שלי , האם אחת שהוטבלה שהייתה קטנה ולאחר מכן כבר גדלה למציאות שלא הייתה לה ברירה לתוך בית חילוני האם כיום היא נחשבת יהודה ויש על מי להסתמך?

  2. אם בעת הגיור הבית שגדלת בו היה חילוני, ולא היתה להם באותה העת כוונה להשתנות. אז היום את ספק יהודיה. כדאי לך לעשות גיור נוסף למען הסר ספק. צריכים להבין, למרות שאת מן הסתם רשומה כיהודיה, אם את בתוך עצמך יודעת לאור הפרטים הנ"ל שיש ספק ביהדותך אין זה ראוי והוגן להתחתן עם אדם ללדת ילדים (שגם הם יהיו ספק יהודים..) ושהם יתחתנו הלאה בלי לומר להם דבר. בכל חתונה יש צד שני, ומן הראוי שידע את מעמדו (ההלכתי) של הצד שכנגד. לכן האופציה הטובה ביותר הוא לעשות שוב גיור לחומרא. ובכך לצאת מידי ספק, את, וכל הדורות הבאים אחרייך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל